המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות; וול מארט עלתה כ-4%

משרד המשפטים האמריקני מנהל חקירה פלילית בעניין פרסום שקרי של חברות תוספי מזון ■ מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2%; תפוקת הייצור ירדה מעל הצפוי ■ וול מארט הכתה את התחזיות; דוחות גרועים לסלקום ■ הנפט ירד 2.6%

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') ביציבות יחסית, לאחר שהמדדים השילו מעליהם את מרבית העליות של יום המסחר עקב דיווחים על סיכול פיגועי טרור בעיר הנובר שבגרמניה. זאת, לאחר נעילה חיובית בבורסות אירופה ואסיה מוקדם יותר היום, ולקראת פרסום פרוטוקול פגישת הפד האחרונה מחר. עוד עמדו היום במוקד המסחר נתוני מאקרו חשובים ומספר דוחות כספיים של חברות גדולות.

בזירת המאקרו פורסם היום מדד המחירים לצרכן, שעלה בחודש אוקטובר לראשונה מזה 3 חודשים. המדד עלה ב-0.2%, בהתאם לצפי, אחרי ירידה של 0.2% בחודש הקודם. מדד הליבה עלה גם כן ב-0.2% - כמו בחודש הקודם.

עוד פורסם היום נתון תפוקת הייצור התעשייתי לחודש אוקטובר, שירד ב-0.2%, מעל הצפי שעמד על ירידה של 0.1%, לאחר ירידה של 0.2% בחודש שלפני. ניצולת הייצור (Capacity utilization) ירדה ל-77.5% - ללא שינוי מהחודש הקודם, ובהתאם לצפי.

מחירי הנפט עמדו גם היום במוקד, על רקע התקיפה הצרפתית על מעוזי דאע"ש בסוריה כתגובה לפיגועי הטרור הקשים מסוף השבוע. היום ירד מחיר חבית נפט ב-2.6% ל-40.67 דולר.

מניות חברות תוספי המזון, כמו GNC והרבלייף , ריכזו עניין רב, על רקע חקירה של משרד המשפטים האמריקני בעניין פרסום שקרי של חברות בסקטור, ביניהן USP Labs, שמואשמת בפרשה.

בזירת הדוחות בולטת אורבן אאוטפיטרס , שפספסה את תחזיות האנליסטים עם מכירות של 825 מיליון דולר, לעומת צפי ל-869 מיליון דולר.

עוד במדווחות: וול מארט הכתה את התחזיות; הום דיפו דיווחה על רווח של 1.32 דולר למניה, מעבר לתחזיות ל-1.32 דולר למניה.

מיילן הודיעה אתמול על תכנית לרכישה עצמית של מניותיה בהיקף כולל של מיליארד דולר. התכנית תימשך עד אוגוסט 2016.

סלקום דיווחה הבוקר על ירידה של 9.6% בהכנסות הרבעון השלישי ל-1.03 מיליארד שקל ועל צניחה של 62.3% ברווח הנקי ל-40 מיליון שקל. 16 אלף מנויים נטשו את החברה ברבעון.