הנקראות ביותר

בהתערבות ביה"ד: השביתה בגולן הופסקה, חוזרים למו"מ

עובדי גולן טלקום הודיעו ביום ראשון על שביתה, לאחר שמיכאל גולן סירב לטענתם להיכנס איתם למו"מ על הבטחת זכויותיהם לפני שהחברה תימכר לסלקום ■ גולן טלקום: "השביתה - מאבק מכוער ורווי אינטרסים אישיים"

עובדי גולן טלקום / צילום: ההסתדרות הלאומית
עובדי גולן טלקום / צילום: ההסתדרות הלאומית

שיבושי העבודה בגולן טלקום החריפו הבוקר, בעקבות זאת פנה מיכאל גולן, הבעלים ומנכ"ל החברה, לבית הדין לעבודה, וביקש להורות לעובדים להחזיר כרטיסי סים שלקחו, כדי שניתן יהיה להמשיך ולצרף מנויים לחברה.

בהמשך פורסם כי בהתערבות בית הדין, הצדדים החליטו לחזור למשא-ומתן, ובשלב זה השביתה בחברה הופסקה.

עובדי גולן טלקום הודיעו ביום ראשון השבוע על שביתה, לאחר שגולן סירב לטענתם להיכנס איתם למשא-ומתן על הבטחת זכויותיהם לפני שהחברה תימכר לסלקום, ומאז העבודה משובשת.

העובדים, דרך הסתדרות העובדים הלאומית המייצגת אותם, הודיעו כי הם לא יאפשרו את מכירת החברה עד שלא יישבו איתם ויבטיחו את זכויותיהם המלאות. העובדים חוששים שמיכאל גולן מנסה להרוויח זמן במטרה להימנע מלדון איתם, כפי שעשה עד עתה.

השביתה כרגע מתמקדת באנשי המכירות של החברה, אך נראה שהיא מצליחה לשבש את העבודה בתל-אביב.

גולן: "מאבק מכוער, שקרי ורווי אינטרסים אישיים"

מגולן טלקום נמסר בתגובה: "גולן טלקום פנתה היום לבית הדין לעבודה על-מנת לשים סוף לתופעות חמורות של הפרת דין, נטילת ציוד ללא רשות וגרימת נזק בלתי חוקי ובלתי מידתי בידי קבוצת עובדים מצומצמת נציגי מכירות בלבד.

"עד כמה שהדבר עלול להישמע בלתי נתפס, גולן טלקום מבקשת להגן על עובדיה מפני עובדיה - נציגי המכירות!

"גולן טלקום טוענת בבקשתה כי היא מבקשת להגן, לא פחות מכך, על למעלה מ-300 עובדים נאמנים ומצוינים, אשר על לא עוול בכפם נגררים למאבק מכוער, שקרי ורווי אינטרסים אישיים של כ-30 נציגי מכירות בלבד, המרוויחים בכל חודש בין 20-25 אלף שקל ושמים את טובתם האישית מעל הכול ובוודאי מעל טובת החברה ועובדיה.

"מעבר לכך, גולן טלקום טוענת בפנייתה לבית הדין כי מספר בודד של נציגי המכירות מתוך ה-30 אינם בוחלים בשום אמצעי על-מנת להשיג את מבוקשם, כולל נטילת ציוד ללא רשות, הפרות דין וגרימת נזק בלתי חוקי. אין דרך אחרת לכנות את אותה קבוצה קטנה אלא פורעי חוק ועבריינים!

"עוד טוענת החברה כי אלה מכוונים ומוסתים על-ידי נציגי ההסתדרות הלאומית המונעים מאינטרס אישי צר. גולן טלקום טוענת כי ההסתדרות הלאומית, בתוך תהליך המשא-ומתן, בחרה לפעול בתכסיסנות חסרת תום-לב, הציגה מצגי-שווא תוך הונאת העובדים ושיקרה לעובדים ביודעין בדבר העסקה עם סלקום והשלכתה על העובדים.

"גולן טלקום עותרת לבית הדין לחייב את ההסתדרות הלאומית לדווח אמת לעובדים ולהתיר לה לדווח מטעם עצמה ישירות לעובדים. חשוב שכלל עובדי גולן טלקום יראו את התמונה הכוללת ואת האמת המרה אודות המאבק שנעשה על גבם ועל חשבונם מצד ההסתדרות הלאומית, הבוחרת בייצוג לא הוגן של כלל העובדים של העלאת דרישות חסרות תום-לב ובלתי מוצדקות ביודעין, העלאת דרישות מופרזות עבור קבוצה שהיא מיעוט של המיעוט אך חזקה, ונציגיה הם גם נציגי ועד העובדים".

עוד נמסר מגולן טלקום כי "במהלך הדיון היום הושגה הסכמה כדלקמן: העובדים התחייבו להשיב את הציוד שלקחו ללא תנאי, והנהלה הסכימה שלא לנקוט כל צעדים אם הציוד שיוחזר יימצא תקין.

"הצדדים הסכימו כי ינסחו הודעה מוסכמת במשותף, המדווחת על התנהלות הצדדים במשא-ומתן שביניהם. עוד סוכם על כניסה למשא-ומתן לתקופה של 17 יום, במהלכה לא יינקטו כל צעדים ארגונים מכל סוג, מתוך תקווה שבסיומה יושג הסכם קיבוצי".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות