ה"שביתה" בנתב"ג הסתיימה; דובר רש"ת: ההמראות יוצאות

(עדכון) - ב-9:45 הודיעה הנהלת נתב"ג כי העובדים פתחו בשביתת פתע ■ יו"ר ההסתדרות התעקש: "אין שום שביתה. העבודה התנהלה כרגיל" ■ דובר הנהלת רשות שדות התעופה: "הוועד נתן הוראה לעכב המראות"

נתב"ג  / צלם: איל יצהר
נתב"ג / צלם: איל יצהר

שביתת הפתע בנתב"ג הסתיימה, כ-40 דקות לאחר פרוץ ה"משבר" מסר דובר רשות שדות התעופה כי ההמראות יוצאות לדרך אך יתכנו עיכובים בפריקת מזוודות למעט פריקת עגלות לתינוקות ולנכים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן טען כי לא היתה שום שביתה והעבודה בנתב"ג התנהלה כרגיל. פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, מסר קודם לכן כי "אין שום שביתה. אין לי מושג על מה מדברים". דובר הנהלת רשות שדות התעופה: "הועד נתן הוראה לעכב המראות".

דובר רש"ת סיפר ל"גלובס" כי המנהל התורן של מגדל הפיקוח צלצל ב-9:40 לערך בבהלה להנהלה והודיע כי קיבל הוראה לא לאפשר המראות, ולפיכך בשעה זו מעוכבות 4 המראות ובחצי השעה הקרובה תעוכבנה 4 המראות נוספות.

עידן בתגובה: "אני לא יודע במה מדובר. לא נתתי שום הוראה לשבות וזה למרות חילוקי הדעות הקשים שיש לנו עם ההנהלה בדבר הסכם עבודה קיבוצי חדש".

בהקשר זה הכריזה לפני כשבוע ההסתדרות על סכסוך עבודה ברשות שדות תעופה בעקבות המבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן עם ההנהלה על חתימה על הסכם קיבוצי חדש. כמו כן, ועד העובדים דורש מההנהלה לתגבר את מצבת כוח האדם שתאפשר איוש אולטימטיבי של מגדל הפיקוח החדש שבנייתו הסתיימה ולפי שעה עומד מיותם.