כמה יעלו לכם חופשות סקי באתרים מובילים באירופה?

עונת הסקי הרשמית נפתחת, ועשרות אלפי ישראלים מתכננים לגלוש על השלג ■ "גלובס" בודק את המחירים ביעדים השונים, כשבענף ממליצים להיפתח גם ליעדים פחות מוכרים ■ צפו במחירים לחופשות סקי למתחילים, למקצוענים ולבליינים

סקי בבנסקו / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סקי בבנסקו / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בצל איומי הטרור, תיפתח בסוף השבוע הקרוב עונת הסקי הרשמית בחלק מאתרי הסקי באירופה. אתרים למתחילים, אתרים למקצוענים ואתרים לבליינים. היבשת מציעה הכול מהכול, ובתקציבים שונים: החל מאתרי סקי קטנים ועממיים יותר במזרח אירופה במחירים הנעים בין 620-700 אירו לחבילה שבועית לאדם (כ-2,580-כ-2,910 שקל); ועד אתרי סקי יוקרתיים עם מרחבי גלישה אדירים במערב אירופה המהווים מוקדי משיכה לסלבס ושועי עולם, ומתומחרים בהתאם. 1,000-1,500 אירו (כ-4,600-6,240 שקל) בממוצע לשבוע לאדם ואף למעלה מזה.

גם השנה, רבים מהגולשים ישראלים יעשו זאת באלפים הצרפתיים - כך לפי סוכני נסיעות המשווקים חבילות סקי. לאירועים הקשים בפריז, הם אומרים, אין שום השפעה על הביקושים לסקי ברפובליקה הצרפתית, ואלה עדיין בשיאם. ולא רק צרפת. הישראלים לא יפסחו השנה גם על חופשת סקי באיטליה, אוסטריה, שווייץ ואנדורה. גם מקומה של מזרח אירופה, ובעיקר בולגריה וצ'כיה, לא נפקד השנה ממפת הסקי הישראלית הודות למחירים הנמוכים יותר שהמדינות הללו מציעות - החל מ-620 אירו לחבילה שבועית לאדם.

על-פי ההערכות, השנה צפויים לעטות בגדי סקי צבעוניים ומגלשיים כ-35 אלף ישראלים. תקופות השיא, לדברי זאב דהן, מנכ"ל קלאב מד ישראל, הן חנוכה, חודש ינואר ופורים. לדבריו, מדובר לרוב בקהל גברי בגילאי 30-65, אם כי יותר ויותר נשים נדבקו בשנים האחרונות בחיידק הלבן. "יש גם לא מעט ישראלים שנוסעים לסקי מבלי לעשות סקי, בדיוק כמו שהולכים לים מבלי להיכנס לים. יש הרבה מה לעשות מסביב. חופשת סקי יכולה להיות גם 'חופשת הרים' או 'חופשת שלג' ולא רק חופשת גלישה".

ואכן, השוק מציע מענה כמעט לכל קונספט מושלג ובתקציבים שונים של החל מאלפי שקלים בודדים ועד חופשה שבועית באתרים מבוקשים ובמלונות נחשבים בעלות של 6 ספרות.

ברשת קלאב מד, המתפעלת 16 אתרי סקי בצרפת, 3 באיטליה ו-3 בשווייץ (ושניים נוספים ביפן ובסין, לשם על-פי רוב אין תנועת ישראלים) - המחירים למזמינים היום חבילת סקי לשבוע ימים באחד הקלאבים של הרשת בצרפת, איטליה או שווייץ הכוללת טיסה, לינה על בסיס הכול כלול, העברות וסקי פס (לא כולל ציוד סקי) - מתחילים בכ-1500 אירו לאדם לחבילה. המחיר הנמוך ביותר שמצאנו נכון ליום הבדיקה באתר קלאב מד עמד על 1,540 אירו שהם כ-6,410 שקל לחבילה שבועית בתחילת ינואר בקלאב הצרפתי Arcs Extreme, המדורג ברמת שלושה קלשונים (שהיא שיטת דירוג המלונות הנהוגה ברשת קלאב מד). כשמדובר בזוג, מדובר ב-3,080 אירו (כ-12,820 שקל).

"מרבית החבילות השבועיות שלנו נמכרות בטווח מחירים שבין 1,500 ועד 2,000 אירו לאדם והן כוללות טיסה, לינה על בסיס הכול כלול, העברות וסקי פס ללא ציוד סקי שמושכר בנפרד. המחירים שלנו אולי נראים גבוהים, אבל יחסית לחבילות אחרות המוצעות בשוק - שלרוב אינן כוללות אוכל סביב השעון - 3 ארוחות פלוס ארוחות ביניים פלוס בר משקאות חופשי במהלך כל היום ושירותים נלווים שונים - אנחנו אטרקטיביים מבחינת עלות-תועלת", מסביר דהן, ומדגיש שכל מי שמקדים להזמין מבעוד מועד, נהנה ממחירים הנמוכים בכ-15% מהמחירים כיום.

רונן כ"ץ, מנכ"ל חברת "סקי דיל", המתמחה אף היא בשיווק חבילות סקי, מוסיף כי מרבית לקוחות החברה טסים לחופשת סקי שבועית במנעד מחירים של 1,000 עד 1,500 אירו לאדם, ומרביתם כאמור לצרפת. יחד עם זאת, הוא אומר, "בישראל חיים לא מעט אנשים שיכולים להרשות לעצמם חופשת סקי גם במחיר של 2,000 אירו (כ-8,320 שקל) ויותר לשבוע, אך עדיין מדובר באחוז קטן יחסית. מתוך 14 אלף לקוחותינו יש כ-500 איש שקונים במחירים של 2,000 ומעלה אירו לאדם". מנגד, אומר כ"ץ, אפשר ליהנות מהספורט הלבן הזה מבלי לקרוע את הכיס במחירים הנמוכים מ-1,000 אירו לשבוע. היכן? באתרים במזרח אירופה. "אפשר למצוא חבילות סקי גם במחירים של 600 ו-700 אירו לאדם לשבוע באתרי סקי בבולגריה ובצ'כיה. גם אנדורה אטרקטיבית מבחינת מחירים. כך או כך, לרוב מדובר בחבילות המבוססות על אירוח במלונות בסיסיים".

לפתוח את הראש

תג מחיר גבוה באתרי סקי נחשבים במערב אירופה לא תמיד מרתיע את הישראלים. לדברי שרון כהן, מנהלת איסתא סקי, לא מעט ישראלים קונים חבילות סקי יקרות שאינן תואמות את צרכיהם. "יש לקוחות שהם מה שאנחנו מגדירים 'לקוחות שבויים'. כלומר, כאלה ששמעו שם של אתר סקי ממותג מסוים ורוצים לנסוע אך ורק אליו, ואי אפשר לשכנע אותם אחרת. לא מעניין אותם שום דבר וזו טעות שעולה כסף. גולש מתחיל, אחד כזה שיוצא בפעם הראשונה בחייו לחופשת סקי, ובוחר באתר יוקרתי עם מוניטין למשל בואל טורנס בצרפת - חבל על הכסף שלו. עדיף לו להתגלח באתר סקי בסיסי יותר במזרח אירופה ולחסוך מאות אירו. מחובתו של סוכן הנסיעות לומר לו זאת ולהתאים חבילה נכונה לקהל היעד. צריך להאיר את עיני הלקוח ולחסוך לו מאות אירו. לא להאביס סתם אלא להצדיק את התואר שלנו כ'יועצי תיירות'".

ניר מזור, מנהל השיווק בחברת קשרי תעופה המשווקת אף היא חבילות סקי, אומר שיש לא מעט ישראלים שכן פתוחים ליעדים חדשים ואינם נעולים על אתר כזה או אחר, וזו הסיבה שבגללה כל שנה מתווספים אתרי סקי חדשים. בקשרי תעופה משווקים השנה את לפלנד כיעד סקי ולא רק כיעד חורף: "אנחנו משווקים חבילות סקי לשני אתרי סקי שונים בלפלנד במחירים של 1,500 אירו ומעלה לשבוע לאדם".

בדומה לכהן מאיסתא, גם מזור ממליץ על מזרח אירופה לגולשים מתחילים. "ברמות מחירים נמוכות יותר בהחלט ניתן ליהנות מחופשת סקי מספקת. למתחילים אין סיבה להוציא סכומי עתק על אתרים יוקרתיים". לדבריו, קשרי תעופה מציעה חבילות סקי לאתר סקי בעיירה בנסקו שבבולגריה במחירים של החל מ-650 אירו לשבוע לאדם הכוללות לינה במלונות 4 כוכבים. לדבריו, ברמות מחירים גבוהות יותר, החל מ-800 אירו לשבוע לאדם, מוצעות חבילות לאנדורה וברמות מחירים הגבוהות של 1,000 ומעלה אירו לאוסטריה.

אם שהייה בת שבוע ימים באתר סקי ארוכה מדי עבורכם, ואם, לחילופין חופשת סקי בחרמון לא מדליקה אתכם - מוצעות בשוק גם חבילות סקי קצרות לסופ"ש. אופיר טורס למשל, משווקת חבילות המכונות "קוויק סקי" במחירים של החל מ-500 אירו לאדם וכוללות טיסה, לינה, העברות וסקי פס. "זיהינו ביקושים לחופשות סקי קצרות יחסית, המתפרשות ברובן על סוף השבוע ובכך מאפשרות לחובבי הסקי לא להפסיד ימי עבודה רבים. בנוסף, אנו עדים לאופנה שמתפתחת ותופסת תאוצה של ישראלים שרוצים לקיים מעין נופש הכנה מקדים, לחופשת הסקי הארוכה יותר אותה הם מקיימים בהמשך עונת הסקי. ולבסוף, גוברת המגמה של הורים שלוקחים את ילדיהם לחוות חופשת סקי ראשונה, ולכן מעדיפים שלא תהיה אינטנסיבית ועמוסה מדי. כל אלה גרמו לנו להבין את הצורך ליצור את ה'קוויק סקי'", אומר בועז וקסמן, בעלים ויו"ר אופיר טורס.

סקי
 סקי