צפו: השערורייה סביב מוצר מופלא שהפך ללהיט בין לילה

היא נראית כמו צידנית רגילה אבל כשפותחים אותה מגלים עולם ומלואו: צפו בסיפור שמעורר סערה בארה"ב סביב מוצר חדש ומיוחד שגייס 13 מיליון דולר בתוך חודש, והפך כמעט בין לילה ללהיט של ממש

צידנית מערכת סאונד KUBE תערוכת CES / צילום: וידאו
צידנית מערכת סאונד KUBE תערוכת CES / צילום: וידאו

לפני כשנה סיפרנו לכם את סיפורו המדהים של אדם בשם ראיין גרפר שהמציא צידנית משופרת ויצא לגיוס כספים בקיקסטארטר. כאשר קמפיין מימון ההמונים שלו כשל הוא החליט לנדוד ברחבי ארה"ב במשך חצי שנה על מנת להדגים את האב טיפוס של הצידנית שלו לאנשים וביקש עצות לשיפור.

לאחר נדודיו הוא העלה קמפיין מימון נוסף בקיקסטארטר לצידנית החדשה והמשופרת שלו בשם coolest שבנויה כמו צידנית רגילה רק עם פיצ'רים נוספים כמו אוזניות בלוטות', בלנדר למיצים, מטען עם שקע USB, תאורת לד וכמובן פותחן לבקבוקי בירה. הפעם גריפר דרש תמורתה 185 דולר וההצלחה הייתה מסחררת. לא פחות מ- 13 מיליון דולר גרף גרפר תוך שהוא קובע את שיא כל הזמנים של קיקסטרטר.אבל זהו החלק השמח בסיפור.

צידנית החלומות היתה אמורה להגיע לכל מי שהזמין אותה בהזמנה מוקדמת עד פברואר 2015. אולם הבטחות לחוד ומציאות לחוד: עם על אותם מיליונים לא הצליח גרפר לקיים את הבטחתו והשבוע הופתעו כולם לגלות שהמוצר החל להימכר באמזון במחיר של 500 דולר ליחידה עם הבטחה לאספקה תוך 3-5 ימים, בזמן שתומכי הפרויקט מחכים כבר שנה ועדיין לא קיבלו את הצידניות שלהם. בתגובה, עשרות מהתומכים הזועמים הציפו את עמוד המוצר בקיקסטרטר בתלונות זועמות.

גרפר מצידו העלה סרטון ליוטיוב, סרטון שהוסר בינתיים ובו הוא מסביר שהמכירה באמזון במחיר גבוה אמורה לממן את הייצור של היחידות שהוזמנו מראש לאחר בעיות שהתגלו בייצור ובשילוח למזמיני קיקסטארטר זאת בשל גודלה ומשקלה של הצידנית שנשלחה פעם מהמפעלים באסיה למטה החברה בארה"ב ורק לאחר מכן למזמינים.

הוא הוסיף וסיפר שהחברה שייצרה את מנוע הבלנדר שובתת וטרם נמצאה חברה שמסוגלת לייצר מנוע דומה בכמויות הדרושות ושהחברה הוציאה 2 מיליון דולר רק על תכנון והנדסה, בקיצור סיפורי אלף לילה ולילה, שלא ממש מעניינים את לקוחות קיקסטרטר.

הפרויקט כבר מוגדר כאחד הכישלונות המהדהדים של קיקסטארטר ולא מן הנמנע שכל המאוכזבים יתארגנו לתביעת ענק כנגד החברה. ההבטחה החדשה לאספקת המוצר היא אפריל 2016 אך נראה שהסיפור ימשיך בבית המשפט.