חשד: אמיר ברמלי השתמש בכספי משקיעים כדי לקנות 4 דירות

רשות ני"ע בודקת האם ברמלי עשה שימוש בחלק מכספי המשקיעים בקרן קלע לצורך מימון חלקי של 4 דירות שרכש באמצעות חברה פרטית בגני תקווה ■ ברמלי: "אין כוונה להגיב לנתונים מעוותים שמקורם בכרטסת לא עדכנית"

אמיר ברמלי /  צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

רשות ני"ע בודקת האם אמיר ברמלי, מייסד חברת רוביקון וקרן קלע, עשה שימוש בחלק מכספי המשקיעים של הקרן לצורך מימון רכישת 4 דירות בגני תקווה בשווי כולל של 7.5 מיליון שקל.

ע"פ החשד, את התשלום הראשון על הדירות, שאותן הוא רכש באמצעות החברה הפרטית שלו, חברת "בית בגני תקווה" מחברת "רותם שני", שילם ברמלי מכספי המשקיעים של הקרן. גובה התשלום עמד על יותר על כ-1.05 מיליון שקל. 

גורם נוסף שעורר את החשד של הרשות זה העובדה שברמלי שילם את מס הרכישה על רכישת הדירות, בגובה של כ-405 אלף שקל, מחשבונו האישי.

חברת רותם שני מסרה בתגובה כי נעתרה לבקשה לבטל את העסקה שביצע ברמלי: "עו"ד שוורצברד פנתה בבקשה לבטל עסקת רכישת ארבע דירות בפרויקט רותם שני בגני תקווה שבוצעה על ידי אמיר ברמלי תחת חברה בשם 'בית בגני תקווה'. רותם שני נעתרה לבקשה וביטלה את הרכישה כדין וגם מול כל רשויות המס. רותם שני החזירה את המקדמה עבור הרכישה לפנים משורת הדין וללא דרישת הקנס". 

ברמלי וקרן קלע מצויים בחודשים האחרונים תחת חקירה שמנהלת רשות ניירות ערך, בחשד לשורה של עבירות על חוק ניירות ערך שעיקרן הנפקה לציבור ללא פרסום תשקיף.

 

לפני כשבועיים נודע כי רשות ניירות ערך המליצה להעמיד לדין את ברמלי, בכפוף לשימוע, בגין עברות מירמה. במקביל להודעה זו, ביקשה מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך מבית המשפט להורות לברמלי, לקרן קלע ולרוביקון להפסיק לגייס משקיעים למשך 180 יום. 

מטעמו של מייסד רוביקון, אמיר ברמלי, נמסר: "למר ברמלי אין כוונה להגיב לנתונים מעוותים שמקורם בכרטסת לא עדכנית שכלל לא משקפת את המציאות. תחת ניהולו של ברמלי, ובמשך עשר שנים שילמו קבוצת רוביקון וקרן קלע, במועד ומדי חודש, ריביות גבוהות למשקיעים בה, בזכות מהלכים עסקיים נבונים, השקעות נכונות ואקזטים מצויינים".

עוד נמסר כי "קרן קלע, שמציעה גם למשקיע שאינו טייקון להשקיע ולהרוויח, עוברת תהליך שעובר כל גוף הנושא את בשורת הכלכלה החברתית - והיא נאלצת להתמודד עם התנגדות הרגולציה. מר ברמלי ימשיך לשאת באחריות לגבי הפעילות כדי להחזיר את הקרן למסלולה - מהר ככל שיינתן לו".