גם ספרד הצטרפה למהפכה: ההיסטוריה הטלוויזיונית שנרשמה בקלאסיקו

המשחק בו השפילה ברצלונה את ריאל מדריד 0-4 הפך לשידור הכדורגל הראשון מספרד שמועבר בטכנולוגיית 4K, המנפקת איכות גבוהה פי ארבעה מ-HD רגיל

לואיס סוארז ברצלונה מול ריאל מדריד / צילום: רויטרס
לואיס סוארז ברצלונה מול ריאל מדריד / צילום: רויטרס

זה קרה אמנם באיחור קל יחסית למדינות הגדולות באירופה, אבל הקלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה אתמול (שבת) היה הזדמנות מצוינת עבור שוק הטלוויזיה הספרדי לרשום היסטוריה קטנה.

המשחק בסנטיאגו ברנבאו (4-0 לברצלונה) היה שידור הכדורגל הראשון בספרד שהועבר בטכנולוגיית 4K (אולטרה HD). את השידור הפיקה ענקית התקשורת הספרדית מדיה-פרו, והוא הועבר באמצעות הלוויין ונרכש לשידור על-ידי מספר מדינות באירופה ובעולם כולו (גרמניה, שווייץ, הונג-קונג). על הנייר, הטכנולוגיה החדשה אמורה להעניק איכות שידור טובה פי ארבעה מה-HD המוכר לנו כיום.

יש לציין כי למרות ההיסטוריה הקטנה שנרמה בספרד אתמול, באירופה ובעולם שידורי ספורט ב-4K כבר קיימים מזה מספר שנים. ב-2013 כבר שודר משחק בפרמיירליג האנגלית באולטרה HD, כך גם משחקים מהמונדיאל בברזיל בקיץ 2014 שודרו בטכנולוגיה המתקדמת.

בבריטניה השיקה ענקית התקשורת BT (בריטיש טלקום) באוגוסט האחרון ערוץ ספורט 4K, בו משודרים בין היתר משחקי ליגת האלופות, הפרמיירליג האנגלית, הגביע האנגלי, ליגת הראגבי ומוטו-ג'יפי.