בת 20 נרצחה בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון; המחבל חוסל

הצעירה נדקרה למוות כשעמדה בטרמפיאדה לכיוון קריית ארבע ופונתה במצב קשה מאוד לבית החולים שערי צדק, שם היא מתה מפצעיה ■ כוחות הביטחון חיסלו את המחבל במקום ■ פרמדיק מד"א: "אזרחים שהיו סביבה ניסו לעצור את הדימום"

פיגוע דקירה/צילום:רויטרס
פיגוע דקירה/צילום:רויטרס

צעירה בת 20 נרצחה אחר הצהריים (א') בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון, בטרמפיאדה לכיוון קריית ארבע. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים שערי צדק בירושלים במצב לא יציב, אולם שם היא מתה מפצעיה. המחבל נורה וחוסל בידי כוחות הביטחון במקום.

פרמדיק מד"א זכי יהב שהגיע למקום סיפר: "על המדרכה סמוך לתחנת האוטובוס שכבה צעירה כבת 20 מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון. אזרחים שהיו במקום החלו לסייע לה ולעצור את הדימומים. העלנו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת".

שירות הביטחון הכללי מסר כי המחבל הוא עסאם תואבתה, בן 34 מבית פג'אר בסמוך לחברון. מבדיקת הרקע שלו עולה כי לא היה מעורב באירועים ביטחוניים קודמים.

מדובר באירוע הביטחוני השלישי היום, לאחר ניסיון פיגוע ופיגוע. גבר בן 51 נפצע באורח קל בפיגוע דריסה ודקירה שהתרחש מוקדם יותר בצומת כפר אדומים שבאזור ירושלים. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את הפצוע לבית החולים הדסה הר הצופים בבירה כשהוא סובל מחבלה בגפיו.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי פלסטיני שהגיע במונית לצומת ניסה לדרוס אזרחים שעמדו במקום, ולאחר שלא הצליח - יצא מהרכב וניסה לדקור עוברי אורח באמצעות סכין. הוא נורה בידי אזרח במקום וחוסל.

הבוקר, פלסטינית בת 16 הגיעה חמושה בסכין לצומת החטיבה המרחבית שומרון, ולפני שהספיקה לבצע פיגוע - נדרסה בידי ראש המועצה האזורית שומרון לשעבר, גרשון מסיקה, במהלך שהוגדר על ידי כוחות הביטחון כסיכול פיגוע. לאחר מכן, הנערה, אשרקאת טהא אחמד קטנאן, נורתה למוות בידי אזרח וחיילים שהיו במקום.