בדרך לאוסקר? הסרטים המסקרנים של עונת הפרסים בהוליווד

שנת 2015 מתקרבת לסיומה, ומשמעות הדבר, מבחינת אולפני הסרטים בהוליווד, היא שהמרוץ לאוסקר מתחיל עכשיו ■ "גלובס" מציג כמה מהסרטים המבטיחים שצפויים לצאת בקרוב לאקרנים

שנת 2015 מתקרבת לסיומה, ומשמעות הדבר - מבחינת תעשיית הקולנוע המסחרי, שמפעליה יושבים בלוס אנג'לס, היא שההכנות לטקס האוסקר בעיצומן. המרוץ אחר השטיח האדום והפסלון המוזהב מתחיל עכשיו; זו שעתם של הסרטים המבטיחים לצאת אל האקרנים, שעתם של הפסטיבלים הבינלאומיים המתקיימים בחודשיים הקרובים, בראשם פסטיבל ברלין - שאלמלא הטקס הקרב ובא, היו קרוב לוודאי פחות נוצצים, עם פחות אורחים מפורסמים.

זוהי שעתם של הפרסים המקדימים - טקס פרסי גלובוס הזהב, טקס פרסי הבפט"א (המקבילה הבריטית לאקדמיה האמריקאית לקולנוע), וזוהי שעתם של מגזיני הקולנוע והבידור השונים, אשר מדי שנה נוטלים חלק פעיל במופע, והלכה למעשה מתחזקים אותו לקראת הטקס, שייערך השנה ב-28 בפברואר 2016.

מעניין כיצד המנגנון המשומן הזה ייראה השנה, כשאין אפילו סרט אחד אשר בולט מעל השאר וגם לא מועמד, או מועמדת בולטת לתפקיד השחקן או השחקנית הטובה ביותר (למעט אולי מאט דיימון, עבור תפקיד ענק שגילם ב"להציל את מארק וויטני").

אנחנו נהמר, לצורך הדיון, על הסרט "הנערה הדנית". למרות שהוא טרם יצא לקולנוע, הסרט, שיוקרן בהפצה מוגבלת בסוף החודש, ובכך גם יעמוד בקריטריון האקדמיה למועמדות לאוסקר, וגם הכנסותיו לא ייפגעו במקרה שיזכה - מכיל, על הנייר, את כל המרכיבים לאפיית פסלים זוהרים: גיבור הסרט הוא הטרנסג'נדר הראשון בהיסטוריה - בגילומו של אדי רדמיין זוכה האוסקר.

הסרט הוא אדפטציה קולנועית לרומן מאת דיוויד אברסהוף הנושא את אותו השם, ויש בו לכאורה את כל מה שהוליווד צריכה בשביל להרגיש עם ולהיות בלי: ליבראליות, דרמתיות וניחוח של איכות. לפניכם כמה מן הסרטים שייצאו בקרוב ושכדאי לעקוב אחריהם.

"הנערה הדנית"

בימוי: טום הופר.

כוכבים: סבסטיאן קוך, אמבר הרד, אלישיה ויקנדר, אדי רדמיין.

עלילה: נישואיהם של זוג אמנים צעיר בתחילת המאה ה-20 חווים טלטלה כאשר הגבר, איידן, מחליט לשנות את מינו ולהפוך לאישה.

בשורה אחת: תזכרו שאנחנו הראשונים שהימרנו.

תקציב: לא דווח.

מועד הפצה בישראל: ינואר 2016.

"חדר"

בימוי: לני אברמסון.

כוכבים: ברי לארסון, וויליאם ה. מייסי.

עלילה: תצוגת המשחק האדירה של ברי לארסון בסרט העצמאי "Short Term 12" הותירה את הח"מ פעור פה. אין סיכוי שאי פעם אפספס סרט בכיכובה. ב"חדר", סרט ניסיוני ודל תקציב, לארסון מגלמת אם צעירה הכלואה בחדר, שם היא מגדלת את בנה. הסרט נכשל בקופות בארצות-הברית, כך שהישראלים שבינינו יוכלו לצפות בו על מסכי הפלזמה הקרובים לחדריהם.

בשורה אחת: ברי לארסון היא ג'ניפר לורנס, גרסת האינדי.

תקציב: לא דווח.

מועד הפצה בישראל: בספריות ה-DVD וה-VOD בינואר 2016.

"שמונת השנואים"

בימוי: קוונטין טרנטינו.

כוכבים: ג'ניפר ג'ייסון לי, קורט ראסל, סמואל אל ג'קסון, טים רות', מייקל מאדסן.

עלילה: מערבון חדש, שכמעט ונגנז לאחר שטרנטינו גילה שהתסריט שלו דלף לאינטרנט. הסרט הוא מחווה לסרט ישן ונשכח בשם "שבעת המופלאים", שכעת, בעקבות ההייפ סביב הסרט של טרנטינו, הוחלט לתפוס טרמפ על הסוס ולהפיק לו רימייק. טרנטינו, שזה לו סרטו השמיני כבימאי, יצר גרסת מערבון פרועה, אלימה ושנונה, שאולי תחייה את הז'אנר הנכחד.

במוקד העלילה, 7 גברים מתחרים על ג'וב קל לכאורה: להוביל אסירה מסוכנת אל חבל התלייה. שימו לב לתקציב הנמוך: השחקנים שעברו עם טרנטינו כברת דרך, מוכנים לעבוד עבורו בתעריף מינימום. כבוד.

בשורה אחת: טרנטינו מציג בסרטיו בידור קולנועי מרהיב, מגלומני, ואם לקחת ברצינות את הצהרתו כי יפרוש לאחר שיביים את סרטו העשירי - כדאי ליהנות, כל עוד אפשר, מסרטו השמיני.

תקציב: 44 מיליון דולר.

מועד הפצה בישראל: סוף דצמבר, 2015.

"ג'וי"

בימוי: דייויד או. ראסל.

כוכבים: ג'ניפר לורנס, רוברט דה נירו, בראדלי קופר.

עלילה: אפשר לחשוד בליהוק - עם אותה שלישייה שכיכבה אצל הבימאי ב"אופטימיות היא שם המשחק", נראה שדיוויד או. ראסל כתב תסריט עבור שחקניו האהובים. או שהוא פשוט רצה ללכת על בטוח - לורנס, דה נירו וקופר הם שחקנים דרמטיים מצוינים שהוכיחו יכולות קומיות מופלאות. והם גם ממושמעים, כפי שאו. ראסל אוהב. הפעם סיפור העלילה סובב סביב עקרת-בית אמריקאית, אם חד-הורית (לורנס), שממציאה פטנט שימושי לעשרות מיליוני עקרות-בית מסוגה והופכת למיליונרית במהירות.

בשורה אחת: מכירים מישהו או מישהי שמתכוונים לפספס את הסרט הזה?

תקציב: לא דווח.

מועד הפצה בישראל: דצמבר, 2015.

"גשר המרגלים"

בימוי: סטיבן ספילברג.

כוכבים: טום הנקס, איימי ראיין.

עלילה: האחים כהן "תרמו" תסריט פרי עטם, המבוסס על סיפור אמיתי, לסטיבן ספילברג הגדול. מותחן ריגול בימי המלחמה הקרה, אודות טייס שנפל בשבי הסובייטי. ה-CIA האמריקאי מגייס עורך דין אמריקאי על-מנת לנסות ולחלצו.

בשורה אחת: ספילברג מומחה להפקות גרנדיוזיות מן הסוג הזה, ועוד כאלה שרוח המאה ה-20 מנשבת בהם.

תקציב: 40 מיליון דולר.

מועד הפצה בישראל: סוף נובמבר, 2015.