אחרי החלטת הריבית: הדולר נחלש בכ-0.5% ל-3.87 ש'

האירו נחלש בכ-0.4% ■ בנק ישראל החליט להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.1% 

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

המסחר בשוק המט"ח התנהל היום (ג') בהתחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נחלש ב-0.5% ל-3.873 שקלים בעוד האירו היציג איבד 0.4% ל-4.121 שקלים. זאת, יממה לאחר ההחלטה של בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה.

בעולם, האירו מתחזק ב-0.6% מול הדולר לרמה של 1.07 דולרים לאירו. למרות העלייה היום, האירו עדיין בשפל של 7 חודשים מול הדולר. היחלשות האירו בעולם מגיעה בתגובה לספקולציות לפיהן הבנק המרכזי האירופי יחליט להרחיב את התוכנית להקלה כמותית בחודש הבא.

בנק ישראל החליט אתמול להותיר את ריבית דצמבר על כנה, ברמה של 0.1%. הבנק ציין בין היתר כי הוא ממתין לראות את השפעות של המדיניות המוניטארית בעולם, כאשר מצד אחד הפד מתכנן להעלות את הריביות בחודש הבא ומנגד הבנק המרכזי האירופי פועל בכיוון ההפוך וכאמור צפוי להגדיל את רכישות האג"ח.

בחברת פריים ברוקר מסרו כי "הדולר צפוי להיחלש מול השקל בשבועות הקרובים. הסיבה המרכזית לכך הינה הצפי כי מגמת העלאת הריבית בארה"ב תהיה איטית מאוד ותקשה על התחזקותו של המטבע האמריקאי. לצד זה, ישנן השפעות ארוכות טווח על השקל אשר תומכות בהתחזקותו מול הדולר. שיעור האבטלה במשק נמצא כיום בשפל חסר תקדים. הדבר יסייע להגדלת הצריכה הפרטית אשר תתמוך בצמיחת המשק וצפויה להביא בסופו של דבר להעלאת ריבית במשק ולהיחלשות הדולר. גורם נוסף אשר קיים הוא זרימת המט"ח למשק בעקבות מכירות הגז הטבעי - אשר תומכת בהתחזקות השקל".