מיליוני שקלים עוקלו במסגרת המאבק בחשבוניות פיקטיביות

"מכת מדינה": רשות המסים עיקלה מיליוני שקלים מבעל חברה החשוד בהפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקף כ-45 מיליון שקל

המשך המאבק ב"מכת המדינה" של החשבוניות הפיקטיביות: רשות המסים עיקלה מיליוני שקלים מבעל חברה החשוד בהפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-45 מיליון שקל.

בית משפט השלום בירושלים קיבל את בקשת היחידה לפירוקים וגבייה קשה ברשות המסים ומע"מ ירושלים, באמצעות עו"ד ליאנא ח'ורי ועו"ד בשארה זהר, לעקל כספים ורכוש של חברת "השמן והקרחת", הרשומה במע"מ כמספרה, אך התברר כי בעליה החדשים שינה את ייעודה, והוא חשוד בקיזוז והפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-45 מיליון שקל. צווי העיקול הופצו ל-35 מלקוחות החברה ול-4 סניפי בנק המחזיקים כספים של החברה.

הבקשה הוגשה לאור החשש כי כספים ורכוש השייכים לכאורה לחברה יוברחו, לאחר שהחקירה בעניינה וחומר הראיות מאפשרים בשלב זה להטיל עליה חיוב כפל מס של כ-2.7 מיליון שקל.

החקירה בעניינה של חברת "השמן והקרחת" החלה במאי 2015, כאשר במסגרת חקירה אחרת, כנגד חברה צ.ו.ז.מ שעסקה בקיזוז והפצה של חשבוניות פיקטיביות, ושבשל פעילותה הפלילית נסגרה באופן יזום ע"י מע"מ ירושלים. יחידת החקירות של מכס ומע"מ ירושלים התחקתה אחר לקוחותיה של צ.ו.ז.מ, וגילתה כי חלקם החלו לקזז חשבוניות החשודות כפיקטיביות של חברת "השמן והקרחת" במקום חשבוניות של צ.ו.ז.מ.

ואכן, עלו מספר ממצאים הנוגעים לחברת "השמן והקרחת". בין היתר עלה כי חברת "השמן והקרחת" הייתה רשומה במע"מ כמספרה, אך כשנה לאחר רכישתה על-ידי איבראהים עות'מאן, שמה ועיסוקה שונו על-ידו ברשם החברות (אך לא במע"מ) לחברה העוסקת בתחום הבנייה והפיתוח.

מבדיקת ספרי החשבונות של החברה זיהו החוקרים קפיצה חשודה במחזורי החברה, ובדיקה מעמיקה יותר העלתה חשד כי הדבר נבע מהפצה וקיזוז של מאות חשבוניות מס החשודות כפיקטיביות, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

לאור החשדות נגד חברת "השמן והקרחת" נסגר תיקה במע"מ, על-מנת למנוע המשך הפעילות העבריינית והעמקת חובותיה למדינה, ובעליה זומן לחקירה ושוחרר בערבות.

על-פי הבקשות שהוגשו לבית המשפט, במהלך איסוף המידע על רכושו של בעל החברה, ניסה החשוד להסתיר שני רכבים שבבעלותו על-מנת שלא יעוקלו - לגבי אחד טען כי חונה באתר בנייה, ואילו את השני, רכב שטח מסוג פולאריס RZR, טען כי במקרה מכר באותו היום. ה"קונה" אותר, נחקר, ולבסוף עוקלו שני הרכבים על-ידי יחידת הוצאה לפועל של רשות המסים בירושלים.