איי-אופטימה מגייסת 7.2 מיליון דולר לפי 20.7 מיליון דולר

זאת לעומת שווי של 3 מיליון שקל בלבד לחברה של ביולייט לפני ההשקעה

שתי קרנות הון סיכון מסין ומטייוואן משקיעות 6 מיליון דולר בחברת איי-אופטימה, לפי שווי של כ-20.7 מיליון דולר. זאת כחלק מסבב השקעה של כ-7.2 מיליון דולר בחברה, שבו משתתפת גם החברה האם של איי-אופטימה, ביולייט. השווי של איי-אופטימה בהשקעה גבוה משמעותית משוויה בספרי ביולייט - כ-3 מיליון שקל. בנוסף, השווי הנוכחי של ביולייט עצמה גבוה רק מעט משוויה של החברה הבת: ביולייט נסחרת בת"א ומעבר לדלפק בארה"ב בשווי של כ-24 מיליון דולר.

ביולייט היא חברת השקעות בתחום מדעי החיים, עם פעילות בתחום העיניים (כולל באמצעות איי-אופטימה) ובעלת השליטה בחברה הבורסאית מיקרומדיק, העוסקת בדיאגנוסטיקה ונסחרת בשווי 17 מיליון שקל. בעבר עלו הערכות שביולייט עשויה להציף ערך בפעילות העיניים שלה באמצעות הנפקת הפעילות כחברה נפרדת, וייתכן שההשקעה החדשה מהווה צעד בדרך לאקזיט או הצפת ערך מסוג זה.

במסגרת ההשקעה, ביולייט תשקיע 1.2 מיליון דולר באיי-אופטימה, ותרכוש חלק ממניות המיעוט בחברה תמורת 325 אלף דולר. לאחר מכן היא תחזיק בכ-70% מהחברה (לעומת כ-87% כיום), הקרנות מסין ומטייוואן יחזיקו כל אחת ב-29% וכ-1% מהחברה יוחזקו על-ידי בעלי מניות מיעוט פרטיים.

איי-אופטימה פיתחה והחלה לשווק במספר מדינות מערכת לביצוע ניתוחי גלאוקומה ללא חדירה אל החלק הפנימי של העין. כספי ההשקעה ישמשו בעיקר למאמצי השיווק שלה.

עוד השקעה מסין

ההסכם כולל סעיף לפיו אם איי-אופטימה לא תייצר תוך 3 שנים הכנסות של 13.7 מיליון דולר ו/או להגיש בקשה לאישור שיווק של אחד ממוצריה בארה"ב תוך שנתיים, יוקצו למשקיעים מניות נוספות ללא תמורה. אם היא לא תשיג אישור שיווק בארה"ב תוך 5 שנים או תצבור הכנסות של 13.7 מיליון דולר תוך 3 שנים, המשקיעים יוכלו לבצע מכירה כפויה.

מנכ"לית ביולייט, סוזנה נחום זילברברג, אמרה כי "ההשקעה היא בעלת משמעות אסטרטגית לאיי-אופטימה ולביולייט וצפויה לתרום לחדירה והמכירות של איי-אופטימה בשווקים ולתהליך אישור המוצר וקבלת אישור לשווקו בארה"ב ומסחורו בשוק משמעותי זה".

לפני מספר חודשים, משקיע סיני, לאו נגאי צ'אנג, השקיע בביולייט כ-26 מיליון שקל והוא מחזיק כיום ב-18.9% מהחברה. בעלי מניות נוספים הם ישראל מקוב המכהן כיו"ר ביולייט, ודיליפ שנגווי, מייסד חברת התרופות ההודית סאן, שמחזיקים בה ב-12.7% ו-14%, בהתאמה.