האישה החזקה בהון סיכון מגלה איך היא מגייסת משקיעים

לפני שהיא פוגשת משקיע, היא מסדרת בראש את כל התכונות שלו שאינן קשורות לעבודה, "ואז אני חושבת איך אני יכולה לעזור לו, איך ייווצר בינינו חיבור שאולי יגרום לו לרצות לעזור לי" ■ פיונה דרמון, 42, שותפה בקרן JVP, מגלה ל"ליידי גלובס" איך מנהלים הון בהיקף של למעלה ממיליארד דולר

כשהיא נכנסת לחדר, קשה להתעלם ממנה. לאו דווקא בגלל גובהה (היא אישה גבוהה יחסית), אלא יותר בגלל האנרגיות החיוביות שהיא מביאה איתה. אין לה בעיה להיות מצחיקה גם תוך כדי שהיא עונה ברצינות מוחלטת על גיוסי כספים. כמעט לאורך כל הראיון היא מצליחה להצחיק אותנו, ולקראת סופו היא שואלת באותה נימה, "נו, איך הייתי?".

השנה האחרונה הייתה מאוד פורייה עבור פיונה דרמון, 42, האישה הבכירה ביותר בתעשיית ההון סיכון הישראלית ושותפה בקרן JVP, הקרן השנייה בגודלה בארץ, שייסד אראל מרגלית. JVP, שמנהלת הון בהיקף של 1.1 מיליארד דולר, סגרה בתחילת השנה גיוס של 160 מיליון דולר לקרן השביעית שלה, בין היתר מעליבאבא הסינית, רשמה אקזיט מוצלח מהשקעתה בחברת אבטחת המידע CyberArk, ומכרה את CyActive לפייפאל האמריקאית תמורת 60 מיליון דולר.

דרמון היא זו שמביאה את הכסף לקרן - היא זו שמכתתת רגליה ברחבי העולם, דופקת על דלתות של משקיעים פוטנציאליים ומנסה לשכנע אותם להשקיע ב-JVP, כלומר בישראל. שש שנים לאחר הצטרפותה לקרן, מונתה השנה לשותפה הרביעית. "לראשונה הרגשתי שהניסיון שלי עובר את הגדרת התפקיד הרשמית שלי. עכשיו אני חלק מקבוצה מאוד מצומצמת של אנשים שמקבלים את ההחלטות הכי קריטיות לקרן".

למה את מייחסת את ההצלחה שלך?

"צריך לגשת לחיים בתחושה שתצליח. יש דלתות שתמיד יהיו סגורות, ולכן צריך למצוא את אלה שפתוחות. לפעמים לא צריך להיכנס בדלת הראשית, אפילו בתהליך של גיוס כסף. אפשר להיכנס דרך החלון, כלומר לדאוג שזה שאתה פונה אליו כבר שמע עליך, כי בעבר שלחת לו מייל או התקשרת אליו. אני אשת מכירות. אני מוכרת כל החיים שלי".