גאדג'טים: נקסוס 5X של LG - סמארטפון טוב במחיר שפוי

מחירו של ה-5X בישראל סביר לעומת חו"ל (כאשר מחשבים את תוספת המסים). הסמארטפון מציע ביצועים טובים, הן מבחינת מהירות עבודה ומצלמה - מי שמעוניין בחוויית סמארטפון כמו שגוגל התכוונה, יהיה מרוצה

מערכת ההפעלה אנדרואיד מותקנת על טלפונים של יצרניות רבות, אבל סדרת נקסוס היא זו שגוגל אחראית עליה. גוגל מפתחת את גרסאות האנדרואיד קודם כל עבור דגמי נקסוס שלה, כאשר את הסמארטפונים מייצרת בכל פעם חברה אחרת. השנה גוגל השיקה שני מכשירי נקסוס, אחד מבית LG והשני על-ידי וואווי (Huawei). דגם 5X של החברה דרום קוריאנית הוא ניסיון שלה להציע סמארטפון ברמת מחיר לא גבוהה.

ממשק: הדבר המאפיין יותר מכל את מכשירי נקסוס,הוא גרסת האנדרואיד המותקנת אליהן. 5X מגיע עם מערכת ההפעלה הכי חדשה של גוגל בגרסת מרשמלו (6.0). מדובר בגרסה נקייה של אנדרואיד, ללא שום תוספת מצד יצרנית הטלפונים. משתמשים הרוצים לקבל את חוויית הסמארטפון שלהם בדיוק כמו שגוגל תכננה, יכולים למצוא אותה רק כאן. גוגל הוסיפה תכונות, כמו הצגת אפליקציות שהמשתמש צפוי להשתמש בהן באותו זמן ביום. סרגל האפליקציות הזה מופיע בחלק העליון במגירת האפליקציות. מרשמלו גם מציעה חיסכון בסוללה, באמצעות הגבלת פעולות האפליקציות במצב המתנה.

מבחינת פרטיות המשתמש, האפליקציות לא יכולות לבקש הרשאות רבות בעת ההתקנה, רק בעת ביצוע פעולה מסוימת.

מסך: נקסוס 5X מגיע עם מסך 5.2 אינץ' וברזולוציה סטנדרטית של Full HD. התצוגה טובה ואפילו מספיק חדה. מכיוון שהמסך לא ענק כמו רוב דגמי הדגל, הסמארטפון נוח מאוד לשימוש ביד והמשקל נמוך - 136 גרם.

טביעת אצבע: במרשמלו גוגל הוסיפה תמיכה פנימית במנגנון טביעת אצבע (ולא דרך תוכנה אותה פיתחה היצרנית). LG שילבה את המנגנון הזה בגב המכשיר, הוא עובד היטב ומגיב במהירות. הבעיה היא שצריך להרים את המכשיר כשרוצים לשחרר את נעילת הסמארטפון בעת שהוא מונח על השולחן.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 12.3 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי מהיר באמצעות טכנולוגיית לייזר. איכות התמונות מוצלחת מאוד, הצבעים עשירים והחדות סבירה מאוד. במקומות סגורים יש מעט גרעון. למצלמה יש מפתח צמצם של F2.0, אשר מתמודד בצורה סבירה עם הכנסת אור לתמונה. מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל - התוצאות בינוניות מינוס.

חומרה: חיסרון משמעותי ב-5X הוא הזיכרון, אין אפשרות להרחיב אותו באמצעות כרטיס. הזיכרון הפנימי עומד על 16 או 32 ג'יגה. מבחינת ביצועי מהירות, המכשיר הגיב היטב - מעבד סנפדרגון 808 של קוואלקום עם 2 ג'יגה זיכרון עבודה.

סוללה: הסוללה בסך הכל סבירה, הסמארטפון שרד לנו עד שעות הלילה, אבל בשימוש מאוד אינטנסיבי, הוא מחזיק קצת פחות. קיבולת הסוללה 2700 מיליאמפר/שעה (לא ניתן לפרק את הסוללה). הנקסוס תומך בטכנולוגיית טעינה מהירה, כאשר הוא מגיע עם המחבר החדש USB Type-C.

מצד אחד, מדובר ביתרון, כי המחבר הזה מאפשר לחבר אותו לטלפון מכל כיוון, מבלי שצריך לבדוק אם מדובר בכיוון הנכון. מצד שני, מספר הסמארטפונים המשתמשים היום במחבר הזה מזערי והדבר דורש להחליף שוב את כל המטענים הקיימים במשרד, בבית וברכב. כאב ראש לא קטן. כמו כן, הכבל ש-LG מספקת בערכה, לא כולל בצד השני שלו מחבר USB רגיל. מה שאומר, שאי אפשר לחבר אותו לסוללות טעינה, למחשב או למטען ברכב. חסרון משמעותי מאוד.

בשורה התחתונה: מחירו של ה-5X בישראל סביר לעומת חו"ל (כאשר מחשבים את תוספת המיסים). הסמארטפון מציע ביצועים טובים, הן מבחינת מהירות עבודה ומצלמה. מי שמעוניין בחוויית סמארטפון כמו שגוגל התכוונה - יהיה מרוצה.

מחיר: 2,650 שקל לגרסת 32 ג'יגה עם שנתיים אחריות (יבואן רשמי - רונלייט).

ציון: 8.5.