הממשלה אישרה: חיזוק חוסנה הכלכלי של ירושלים ב-100 מ' ש'

התכנית כוללת את פיתוח המגזר העסקי, עידוד תעשיית התיירות וחיזוק מעמדה של ירושלים כעיר אקדמיה

ירושלים הכותל המזרחי כיפת הזהב / צילום: אריאל ירוזלימסקי
ירושלים הכותל המזרחי כיפת הזהב / צילום: אריאל ירוזלימסקי

הממשלה אישרה תכנית לחיזוק חוסנה הכלכלי של ירושלים בהיקף של 100 מיליון שקל. כפי שהגישו שר האוצר משה כחלון, שר ירושלים ומורשת זאב אלקין, ושר התיירות יריב לוין, התכנית כוללת את פיתוח המגזר העסקי, עידוד תעשיית התיירות וחיזוק מעמדה של ירושלים כעיר אקדמיה. 

התכנית תכלול את הצעדים הבאים: 1. פיתוח המגזר העסקי בירושלים - באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים יוקצו כ-70 מיליון שקל עבור חיזוק עסקים קטנים ובינוניים. בנוסף, יוקצו 5 מיליון שקל לטובת קרן הלוואות ייעודית לעסקים קטנים, שתופעל יחד עם הסוכנות היהודית ותייצר הלוואות בתנאים נוחים לעסקים בירושלים בסכום כולל של למעלה מ-40 מיליון שקל.

2. עידוד תעשיית התיירות בירושלים - במסגרת התוכנית יוקצו כ-20 מיליון שקל לטובת פעילות שיווק ממוקדת של ירושלים לתיירות נכנסת וחיזוק תיירות הפנים ואירועי תרבות בעיר כדי להביא קהלים נוספים לירושלים.

3. חיזוק מעמדה של ירושלים כעיר אקדמיה - במטרה להגדיל את מספר הסטודנטים שלומדים בעיר יוקצו למעלה מ-11 מיליון שקל.

4. סיוע בתשלומים לבעלי העסקים - ההחלטה מציינת את ההנחיות שמוציא ראש רשות המסים באשר למתן הקלות משמעותיות במחלקות הגבייה. בכלל זה פריסת חובות ותשלומים והקלות בצעדי האכיפה.

עינב בר, מחזיקת תיק העסקים בעיריית ירושלים, אמרה בתגובה כי היא מברכת על ההחלטה. "העסקים בירושלים חווים בשנה האחרונה מציאות כלכלית קשה מאז מבצע 'שובו בנים', דרך 'צוק איתן', 'שומרי החומות', ועד להחרפה הביטחונית הנוכחית. כמחזיקת תיק העסקים, אני נמצאת בממשק תמידי עם בעלות ובעלי העסקים, אשר מדווחים על חשש אמיתי לעתידם. לאור זאת, הובלנו את המאבק להובלת סיוע ממשלתי יחד עם העסקים וגורמים נוספים, מתוך ההבנה כי מדובר בעתידה הכלכלי של העיר ועל כן יש לפעול במהירות הבזק כדי לייצב את כלכלת העיר".