מהירות הנסיעה בכביש 6 תעלה ל-130 קמ"ש בפועל

שר התחבורה ישראל כץ הורה להעלות את מהירות הנסיעה המותרת ל-120 קמ"ש, כלומר מהירות של 130 קמ"ש בפועל ■ נתונים מגלים: לאחר העלאת מהירות הנסיעה בשנת 2011 במספר כבישים - חלה ירידה בתאונות הדרכים

כביש 6 צפונה / צילום: איל פישר
כביש 6 צפונה / צילום: איל פישר

לראשונה בישראל - מהירות נסיעה בפועל של 130 קמ"ש: החל ממחרתיים (ד') יהיה ניתן לנסוע בכביש 6 במהירות של 120 קמ"ש במקום 110 קמ"ש. במילים אחרות, מהירות הנסיעה בפועל תהיה 130 קמ"ש, ומעל לכך תאכוף המשטרה עבירת נסיעה במהירות מופרזת.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ציין כי "העלאת המהירות בכבישים המהירים והבין-עירוניים מבוצעת במסגרת אימוץ הנחיות חדשות לקביעת מהירויות הנסיעה בישראל שגובשו על ידי צוות מקצועי של מהנדסי תנועה ובטיחות. במסגרת זאת, הותאמה מהירות הנסיעה בכל כביש, בהתאם לתנאי הדרך".

בשנה האחרונה ביצעה חברת כביש חוצה ישראל שיפורים בטיחותיים רבים בכביש, הכוללים בין השאר החלפת מעקות בטיחות במספר קטעים בכביש, חיבור מעקות לגשרים והתקנת פס מרעיד ומחזירי אור (עיני חתול) בקטעים מרכזיים של הכביש.

בשלב הראשון, מהירות הנסיעה בכביש 6 תעלה ל-120 קמ"ש בקטע שבין מחלף עירון שבצפון ועד למנהרות חדיד שבדרום. משרד התחבורה פועל בימים אלה להעלות את מהירות הנסיעה גם בקטע הדרומי יותר של הכביש, ממחלף סורק ועד מחלף מאחז.

מנתוני משרד התחבורה עולה כי בכבישים בהם עלתה המהירות מ-100 ל-110 קמ"ש בשנת 2011, לא נרשמה כל השפעה שלילית ולא חלה כל הרעה בבטיחותם של הנהגים. יתרה מזאת - בחלק מכבישים אלה אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים.