רשת רמי לוי פרסמה דוחות - והמניה נפלה בבורסה

למרות עלייה של 16% בהכנסות למיליארד שקל, עלייה בהוצאות הובילה לצניחה רבעונית של 21% ברווחי הרשת ■ לוי: "אסטרטגיית החברה להקפיד על סל המוצרים הזול במדינה מתבטאת בהקטנה מסוימת של רווחיות לטובת הלקוח"

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

גם רשת קמעונאות המזון של רמי לוי  מסכמת את הרבעון השלישי עם שחיקה ברווחיות, למרות צמיחה דו-ספרתית במכירות. בשורה התחתונה, רווחי הרשת הנושאת את שמו של בעל השליטה בה צנחו ב-23% ל-16 מיליון שקל, למרות עלייה של כ-16% בהכנסות, שחצו רף של מיליארד שקל.

ב-9 החודשים הראשונים של השנה, רווחי רמי לוי ירדו ב-21% ל-58 מיליון שקל, וההכנסות עלו ב-17% ל-2.55 מיליארד שקל.

בסיכום רבעוני, השיפור הנאה בהכנסות נתמך בפתיחת 7 סניפים חדשים ביחס לתקופה המקבילה, אולם המכירות בחנויות זהות ירדו ב-3.2%.

השיפור במכירות הרבעוניות בא לידי ביטוי גם בשורה הגולמית, ששיעורה מהמכירות אף השתפר - מגמה המיוחסת לאיחוד מלא של פעילות חברת ביכורי השקמה, העוסקת ברכישת פירות וירקות, מחודש אוגוסט האחרון.

אולם, רשת רמי לוי סבלה מעלייה בהוצאות המכירה והשיווק ומעלייה בהוצאות נוספות שפגעו בתוצאות. ברמי לוי מייחסים את השחיקה בשורה התפעולית לעלייה בהוצאות, שהייתה משמעותית יותר מצמיחת השורה הגולמית. בין היתר מציינים עלייה בהוצאות שכר, חשמל וארנונה וכן הוצאות חד-פעמיות בגין איחוד תוצאות ביכורי השקמה ועוד.

כך, הרווח התפעולי של הרשם ירד ב-15% ל-21 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות נשחק ועמד על כ-2%, לעומת קרוב ל-3% ברבעון המקביל אשתקד. בסוף הרבעון השלישי הפעילה רמי לוי 32 סניפים (ושני סניפים נוספים בזכיינות).

מניית רמי לוי מגיבה לדוחות בירידה חדה, אולם מתחילת השנה היא התחזקה בכ-30% ומשקפת לחברה שווי של 2.4 מיליארד שקל - דומה לשווי המתחרה הגדולה בענף - שופרסל המתקרב ל-2.5 מיליארד שקל, שמנייתה קפצה מתחילת השנה בכ-40%.

רמי לוי, מנכ"ל החברה, אמר היום (ב') כי "אסטרטגיית החברה להקפיד על סל המוצרים הזול במדינה מתבטאת בהקטנה מסוימת של רווחיות הרשת לטובת הלקוח, וזאת לצד המשך מגמת הגידול בהכנסות ובהיקפי הפעילות שלנו. אנו מאמינים כי מדיניות זו תוכיח את עצמה בטווח הארוך יותר".

בדוחות מזכירה הרשת את העסקה לרכישת זכויות השכירות ב-7 סניפי רשת מגה הקורסת, בתמורה ממוצעת של 5.4 מיליון שקל לסניף - עסקה שבסופו של דבר לא יצאה לפועל, ולוי הסביר היום בנושא כי "לא הגענו לעמק השווה עם בעלי הבית, והחלטנו לא להשכיר בכל מחיר. יש לנו עוד 10 סניפים בקנה שצפויים להיפתח עד סוף השנה".

עוד הוא הוסיף כי "אני מאחל למגה להצליח".