אחד על אחד: הפרשנים הבכירים מדברים על הכאוס העולמי

ריצ'ארד קווסט ומרטין וולף ייפגשו לשיחה מיוחדת מעל בימת מליאת הפתיחה של ועידת ישראל לעסקים, שתעסוק באי השוויון העולמי, מלחמת הדתות והשפעתה, ומרכז הכובד הבא של הכלכלה

ריצ'ארד קווסט, הפרשן הכלכלי הבכיר של רשת CNN, ומרטין וולף, עורך משותף ופרשן כלכלי ראשי בפייננשל טיימס, ייפגשו לשיחה מיוחדת מעל בימת מליאת הפתיחה של ועידת ישראל לעסקים. המליאה תעסוק באי השוויון העולמי, מלחמת הדתות והשפעתה, ומרכז הכובד הבא של הכלכלה.

הפרשנים הכלכליים הבכירים של התקשורת העולמית מגיעים למליאת הפתיחה המיוחדת של ועידת ישראל לעסקים 2015, בצל האירועים העולמיים והמקומיים של התקופה האחרונה ונוכח המגמות בכלכלה העולמית. בשנים האחרונות, תיאוריות כלכליות נסדקות על-ידי בכירי הכלכלנים בעולם, בעוד אי-השוויון המתרחב מאיים קשות על הסדר הישן. מיתון עלול להוליד משבר חריף, שיביא לגלי לאומנות ואלימות. העולם הכלכלי המושפע מהשינויים הגלובליים, ודורש פתרונות יצירתיים למניעת כאוס. לאן פניה של הכלכלה העולמית? האם אי-השוויון יוביל לפיצוץ אלים? האם קברניטי הכלכלה העולמיים יגלו מנהיגות או שהעולם ינוהל בידי כוחות דתיים-אזוריים, שיכתיבו עתיד מעורפל? אירופה, ארצות הברית, סין; היכן נמצא מרכז הכובד הבא של הכלכלה העולמית?

ריצ'ארד קווסט הוא המנחה של התכנית הפופולרית" Quest Means Business" המשודרת חמישה ימים בשבוע ברשת CNN, מנפצת את המיתוס לפיו "כלכלה משעממת", ומצליחה לגשר על הפער שבין מקרו-כלכלה לבין טלוויזיה מבדרת. בדרך קבע, ראשי ממשלות ופוליטיקאים בכירים אחרים, מנהלים בכירים במוסדות פיננסים בינלאומיים וראשי תאגידים, מתראיינים בתכניתו.

קווסט גם מנחה תכנית חודשית בערוץ CNN הבינלאומי בשם "טייל העסקים", המציגה כיצד ניתן להפיק את המיטב מנסיעות עסקים. קווסט הצטרף לרשת CNN בשנת 2001 עם השקת "ביזנס אינטרנשיונל", וכפרשן הכלכלי הבכיר של רשת CNN הוא מוביל פרויקטים חשובים ויוקרתיים של הערוץ במגוון נושאים.

קווסט, שסיקר כל אירוע כלכלי מרכזי ומפולת שווקים מאז משבר "יום שני השחור" של שנת 1987, מדווח מידי שנה מהפורום הכלכלי בדאבוס, שווייץ ומוועידות G20.

מרטין וולף, עורך משותף ופרשן כלכלי ראשי בפייננשל טיימס, מדורג במקום ה-15 ברשימת "100 ההוגים הגלובליים המובילים" של כתב העת היוקרתי Foreign Policy, זכה בפרס מטעם ה-Overseas Press Club of America  על "הפרשנות הטובה ביותר על חדשות בינלאומיות", ופרסם ספרים רבים, ביניהם: "מדוע הגלובליזציה מצליחה", ו"התמורות והזעזועים: מה למדנו ומה עוד עלינו ללמוד מהמשבר הפיננסי", שראה אור לאחרונה. וולף עוסק רבות בהשפעתם של משברים כלכליים על תהליכים חברתיים, ונחשב לאחד הפרשנים הכלכליים הבכירים בעולם. 

ועידת ישראל לעסקים 2015 של עיתון "גלובס" תתקיים בתאריכים ה-6-7 בדצמבר בתל אביב, ותארח את בכירי המגזר העסקי, מקבלי ההחלטות, אנשי ממשל, בכירי ה­משק, דמויות מפתח מהעולם ועוד, לדיונים ייחודיים ואקטואליים.

לפרטים נוספים ולהרשמה לוועידת ישראל לעסקים www.globes.co.il/ibc2015