משרד הכלכלה מזהיר משימוש במוצץ גומי צהוב של גומקס

מדובר במוצצים שנמכרו אחרי יוני 2015 ■ בבדיקת מכון התקנים התגלה כי יש סיכון לפגיעה בבריאותם של תינוקות המשתמשים במוצצים אלה, עקב פליטה של חומר בשם ניטרוזמינים בערך גבוה מהמותר 

מוצץ לטקס בצבע צהוב / צילום: באדיבות משרד הכלכלה
מוצץ לטקס בצבע צהוב / צילום: באדיבות משרד הכלכלה

משרד הכלכלה פרסם היום (ב') אזהרה על שימוש במוצצים מהדגם הבא:

יצרן: גומקס (GUMEX)
מוצר: מוצץ לטקס בצבע צהוב
דגם: "PURE LATEX"
גודל: L (גדול)
סימון היצרן בהטבעה על גבי המוצץ: G/GUMEX/PURE LATEX
סימון אצוות היצור (מסומן על גבי האריזה): 41/4/14
נמכרו לציבור: אחרי יוני 2015

נדגיש כי המוצר נמכר באריזות שונות, ולכן יש להתייחס לדגם המוצג ולפרטים שצוינו. 

בבדיקת מכון התקנים הישראלי התגלה כי יש הסתברות גבוהה לפגיעה בבריאותם של תינוקות וילדים קטנים המשתמשים במוצצים אלה, עקב פליטה של חומר בשם ניטרוזמינים בערך גבוה מהמותר. 

מוצץ לטקס בצבע צהוב / צילום: באדיבות משרד הכלכלה
 מוצץ לטקס בצבע צהוב / צילום: באדיבות משרד הכלכלה

יצוין כי הממונה על התקינה במשרד הכלכלה פרסם את הודעת האזהרה לציבור לאחר בדיקת הנושא מול משרד הבריאות, מכון התקנים והליכי שימוע מול היצרן והמשווק, בהתאם לחוק התקנים.

מרגע קבלת ההודעה על הליקוי, חלה על היצרן החובה לאסוף את המוצר מכל הגורמים אליהם הוא הופץ, להפסיק את מכירתו ולעדכן את הגורמים המפיצים ואת המוכרים השונים בדבר הליקוי. יצרן שלא פועל בהתאם לאמור חשוף להליכים מינהלים ופליליים, לרבות חקירה והגשת כתבי אישום. כאמור, במקרים כאלה פועל הממונה על התקינה באופן מיידי בכדי להפסיק את הייצור ומכירת המוצר, לרבות פרסום אזהרה לציבור הצרכנים, כפי שנעשה.

יודגש כי לייצרן נערך שימוע, כמתחייב, במהלכו טען כי הליך לקיחת הדגימה היה לקוי. טענה זו נבדקה על-ידי הממונה על התקינה והופרכה לחלוטין. 

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה מדגיש כי חלה חובה על-פי חוק התקנים על כל יצרן/יבואן/משווק/ספק לעמוד בהוראות תקן רשמי על כל מוצר המחויב בכך. המינהל מבצע בדיקות שוטפות ויזומות על מוצרים עליהם חל תקן רשמי. מי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המינהלי והן במישור הפלילי.