סוכן כדורגלנים ישראלי חשוד בהעלמת מס של 900 אלף שקל

ג'קי דהאן חשוד כי הסתיר בחשבונות בנק פרטיים בקפריסין ובגיאורגיה עמלות שקיבל בגין תיווך בהעברות שחקנים אל ליגות באירופה, בהן הליגה האוקראינית ■ שוחרר בערבות של 350 אלף שקל

שטרות, שקלים, כסף ישראלי / צילום: שאטרסטוק
שטרות, שקלים, כסף ישראלי / צילום: שאטרסטוק

סוכן שחקני הכדורגל הישראלי ג'קי דהאן חשוד בהעלמות מס בגובה של כ-900 אלף שקל בין השנים 2011 ל-2013. הבוקר (ד') הורה השופט ערן קוטון מבית משפט השלום בחיפה על שחרורו בערבות בסך של 350 אלף שקל, ובמקביל השית עליו צו איסור יציאה מהארץ ותנאים מגבילים נוספים.

דהאן, 58, חשוד כי ב-2011 קיבל עמלה בסך 100 אלף אירו, בגין העברת שחקן אותו ייצג אל הליגה האוקראינית. את העמלה הוא הפקיד בחשבונו הפרטי בגיאורגיה בבנק TBC. בנוסף, בשנים 2012-2013 קיבל עמלות בסך כולל של 75 אלף דולר, ועוד 17.5 אלף אירו - עבור תיווך בהעברת שני שחקנים אחרים לליגות באירופה. הכספים שקיבל הופקדו בחשבונו הפרטי ב-Bank of Cyprus בקפריסין.

בחיפוש שנערך בביתו של דהאן נמצאו מסמכים של הבנק הקפריסאי וכרטיס אשראי של הבנק בגיאורגיה המשמש אותו לרכישות פרטיות בארץ ובחו"ל.

דהאן - שאינו נחשב לאחד מסוכני השחקנים המובילים בישראל, על-אף שהוא פעיל בתחום למעלה מ-20 שנה - עלה לכותרות לאחרונה בינואר, אז נדחתה תביעה שהגיש למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל על סך 166 אלף שקל נגד אלעד גבאי, אותו ייצג בעבר. גבאי היה אז מגינה הימני של מכבי חיפה (כיום בבית"ר ירושלים).

בראיון ל"גלובס" ב-2011, במסגרת כתבה שבחנה את מצב ענף סוכני הכדורגלנים בישראל, אמר דהאן: "אני כבר מתבייש לקרוא לעצמי סוכן כדורגל. פעם זה היה מקצוע מכובד, היום הרבה פחות. נהיה ממש שוק. עובדתית אני גם לא רואה מצב ש-70 סוכנים יכולים להתפרנס כאן. השוק קטן מדי. כשאני התחלתי היו פחות מ-10. זה בסדר שיש צמיחה, אבל בשלב מסוים נוצרה אינפלציה. נכנסו לשוק סוכנים שטרפו את הקלפים והורידו את הרמה שזה פשוט גועל נפש. זה מביש, אבל זה מה שקורה בשטח ואין לך ברירה חוץ מלהתמודד עם זה. כמעט אין לויאליות בין שחקנים לסוכנים, ובטח לא בין סוכנים לסוכנים".