בתחבורה הציבורית לא שמעו על מתן ההנחות לנכי צה"ל

לנכי צה"ל בדרגה של 10% ומעלה הובטחה הנחה של 33% בתחבורה הציבורית, אך בינתיים הם משלמים מחיר מלא

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

על אף ההכרזה החגיגית על מתן הנחות לנכי צה"ל בתחבורה הציבורית החל מ-1 בדצמבר - מתברר כי בפועל, ההנחה עדיין לא הוטמעה במערכת - וכך נוסעים שביקשו אתמול והיום (ד') לרכוש כרטיסי "רב-קו" מוזלים על סמך זכאותם זו, נאלצו לשלם מחיר מלא.

בדקה ה-90, רק בסוף נובמבר, הצליחו נציגי הנכים להכניס את ההנחיות החדשות בעניינם לתקנות משרד התחבורה, המגדירות איזו אוכלוסייה זכאית להנחות, זאת בתום מאבק ממושך בנושא בהובלת עו"ד עידן קלימן.

אלא שבשטח, כאמור, ההנחיות טרם יושמו: "כשניסיתי לברר למה לא אין באפשרותי לרכוש כרטיס בהנחה, לא ידעו בהתחלה במה מדובר", מספרת ח'. "שילמתי כרגיל וניסיתי לברר שוב את הנושא בבוקר למחרת - אז ידעו לפחות לומר שאכן תהיה הנחה של 33% במחיר, אך היא עדיין לא חלה וכנראה תחול רק החל מהימים הקרובים".

ההנחה, היא מציינת, לא תהיה תקפה בכרטיסי "חופשי חודשי" אלא רק ברכישת נסיעות בודדות או כרטיסיות.

להנחה האמורה - בגובה 33% - יהיה זכאי כל נכה צה"ל שמחזיק תעודת נכה, כלומר, שדרגת נכותו היא 10% ומעלה. על-מנת לקבל את ההנחה בכל הנסיעות העירוניות והבין-עירוניות (כולל לאילת), כמו גם ברכבת ישראל וברכבת הקלה, יהיה על החבר להציג את תעודת הנכה שברשותו. נכי צה"ל שברשותם תעודת עיוור ייהנו מנסיעה חינם (הנחה של 100%), ובנוסף המלווה שלהם יזכה בהנחה של 50%.

משרד התחבורה: "חבלי לידה"

תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה מרחיב מהיום את ההנחות הניתנות בתחבורה הציבורית לכלל אוכלוסיית הזכאים. מדובר במהלך כלל-ארצי מורכב, הכולל את כל מפעילי התחבורה הציבורית בישראל (אוטובוסים ורכבת). מאחר שכך, ייתכנו 'חבלי לידה' בימים הראשונים של ההסדר החדש. אנו עוקבים אחר יישום המהלך בקרב כל מפעילי התחבורה הציבורית. עד כה, לא התקבלו תלונות מיוחדות בנושא.

"מפעילי התחבורה הציבורית הונחו הבוקר לחדד את הנהלים לעובדיהם ולטפל באופן פרטני בכל תלונה המופנית אליהם. יצוין כי משרד התחבורה יחל בימים הקרובים בפרסום נרחב שיידע את אוכלוסיות הנוסעים השונות על זכאותם להנחות".