הרוצחת מקליפורניה נשבעה אמונים לדאעש לפני הטבח

עפ"י דיווח ב-CNN, תשפין מאליק, שירתה שלשום למוות יחד עם בעלה ב-14 אנשים בסן ברנדינו, כתבה פוסט בפייסבוק שבו נשבעה אמונים למנהיג "המדינה האיסלאמית", אבו בכר אל-בגדאדי ■ אמש דווח כי בעלה היה בקשר עם גורמי טרור בינלאומיים

הטבח בקליפורניה / צילום: רויטרס
הטבח בקליפורניה / צילום: רויטרס

תשפין מאליק, שירתה שלשום (ד') למוות יחד עם בעלה, סעיד פארוק, ב-14 בני אדם בסן ברנדינו, פרבר של לוס אנג'לס, נשבעה לפני מותה אמונים למנהיג "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי - כך דווח היום ברשת CNN האמריקנית מפי שלושה גורמים רשמיים בממשלת ארצות הברית. אחד מהגורמים אמר כי מאליק נשבעה אמונים בפוסט שפרסמה בחשבון פייסבוק, תחת שם אחר.

אמש דווח כי בעלה היה בקשר עם אנשים הקשורים לארגוני טרור בינלאומיים, שהיו תחת פיקוח ה-FBI. לפי הדיווח, פארוק יצר קשר עם אותם חשודים דרך הטלפון והרשתות החברתיות. עוד דווח כי פארוק כנראה הושפע מאותם הגורמים והקצין את דעותיו. לדברי אחד הגורמים, הדבר ככל הנראה תרם לפעולת הירי.

אתמול הודיעה המשטרה כי בחיפוש בבית הזוג, נמצאו 12 מטעני צינור, כמו גם מאות כלים שבהם ניתן להכין מטעני נפץ מאולתרים. מפקד משטרת סן ברנרדינו, ג'ארוד בורגון, אמר כי התוקפים השאירו מטען אחד במקום שבו בוצע הירי, המורכב משלושה מטעני צינור. לדבריו, הסיבה שהמטענים לא התפוצצו היא תקלה בשלט שהיה אמור להפעילו. עוד אמר מפקד המשטרה כי באירוע נפצעו 21 בני אדם, ולא 17 כפי שנטען תחילה. הוא ציין כי התוקפים ירו בין 65 ל-75 פעמים.

הלילה דווח כי פארוק נהג לפקוד מסגד במרכז האיסלאמי שבעיר ריברסייד הסמוכה בשנים 2012-2014, וב-2013 אף ביקש את ברכתו להינשא למאליק, פקיסטנית שהתגוררה בערב הסעודית. מנהל המסגד אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא חש נבגד מפעולותיו של פארוק, שסותרות לדבריו את הלכות האיסלאם.

הלילה פרסם משרד הפתולוג של סן ברנרדינו את שמות 14 ההרוגים, לאחר שזוהו ונמסרה הודעה למשפחותיהם. שמותיהם הם: שאנון ג'ונסון, בת 45; בנטה בית-באדל, בת 46; אורורה גודוי, בת 26; אייזק אמאניוס, בן 60; לארי קאופמן, בן 42; הארי באומן, בן 46, ייבט ולאסקו, בת 27; סיירה קלייבורן, בת 27; רוברט אדמס, בן 40; ניקולס ת'לסינוס, בן 52; טין נגויין, בן 31; חואן אספינוזה, בן 50, דמיאן מיינס, בן 58 ומייקל ווצל, בן 37.