תלונות נגד אסי עזר: "אם היה סטרייט זו הייתה הטרדה מינית"

התלונות נגד מנחה "הכוכב הבא" עוסקות בשיח בעל קונוטציה מינית לכאורה שהשמיע בתוכנית ■ צופה: "עזר וסקעת מנצלים את הבמה לפרסום עניינים של קהילת ההומוסקסואליים" ■ ההפקה: "הדברים נאמרו בהומור"

אסי עזר  / צילום: עדי אורני
אסי עזר / צילום: עדי אורני

לפחות 8 תלונות הגיעו כבר בשעות הבוקר (א') לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה נגד אסי עזר, מנחה התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון".

מדובר בזרם גבוה יחסית של תלונות סביב נושא אחד ובזמן קצר מהשידור. התלונות כולן עסקו בשיח בעל קונוטציה מינית לכאורה שעזר השמיע בתוכנית של זכיינית ערוץ 2 קשת המיועדת לצפייה משפחתית. על-פי כמה מהתלונות שהגיעו לידי "גלובס", עולה כי הצופים גם חשו עוינות לנוכח מיניותו של עזר עצמו.  

"לא ברור לי ומוזר ותמוה שמפיקי התוכנית מרשים למגישים ולחלק מהשופטים לדבר איך שנראה להם, מבלי להתחשב בכך שילדים ונוער רואים את התוכנית", כתב אחד המתלוננים. "קרן פלס, אסי עזר והראל סקעת, שמרשים לעצמם לדבר מול המצלמות על 'לקיחת חבר' של אחת המועמדות על-ידי אסי עזר, ומדוע? כי הוא הומו, ומותר לו!

"הם מנהלים שיחה זולה, גסה, מול עיניהם של צופים שמקבלים זאת כעניין לגיטימי, כי הרי הדמויות האלה 'מהוות דוגמה' בשבילם... מאסנו בדברי ההבל והגועל האלה! הגיע הזמן שהמפיקים יגבילו את חופש הדיבור במיוחד של אסי עזר, ושלא ינצל את הבמה הוא והראל סקעת לפרסום עניינים של קהילת ההומוסקסואליים, ובאמת ובתמים אין לי כלום נגד קהילה זו, ושכל אחד יעשה מה שטוב לו בחיים, אבל זו לא הבמה!". 

צופה אחר כתב: "אסי עזר מתנהג בצורה בוטה הגובלת בהטרדה מינית, מדגיש את נטיותיו המיניות כאילו שזה מותר לו, מתחיל עם מתמודדים בשידור ישיר. אני צופה בתכנית עם ילדי בני 6-14 ופשוט מתבייש".

בתלונה אחרת נכתב: "אם אסי עזר היה סטרייט, ההתבטאויות שלו היו נחשבות הטרדה מינית. הדרך בה הוא מדבר אל אנשים היא מאוד לא מכובדת. זו הטרדה מינית לשמה. התוכנית משודרת בשעות שבה גם בני-נוער צופים". 

תלונה אחרת עסקה בעובדה שהשתתף בתוכנית אמן דראג (גבר המופיע בדמות אישה). "עלה להופיע גבר המזוהה עם ה'קהילה הגאה', לבוש שמלה ועם איפור נשי כבד. כך, במהלך ההופעה, עלה הבחור להופעה בגיבוי של עוד מספר גברים בלבוש נשי, תוך כדי שהמנחה מיטיב להעיר הערות בוטות ומיניות, ובפרט חד-מיניות, כגון: 'תראי איזה ישבן השמלה עושה לו' או הטרדה מינית כלפי אחת המנחות: 'לך אין ישבן כזה' ועוד שלל הערות, מיניות ובוטות... ילדים שומעים את ההערות המיניות המופנות בטבעיות אל כלפי נשים וגברים, וכן נחשפים לתחום הריקודים החד-מיניים (דראג קווינס) אשר נחשבים למשהו מאוד מיני המיועד למבוגרים בלבד - זה מעלה לילדים הרכים שאלות ותהיות בכלל בתחום המגדריות והמין, שילד לא אמור לשאול את עצמו בכלל בגיל הזה".

מהרשות השנייה נמסר כי התלונות הועברו אל קשת לבקשה לתגובתם. מקשת טרם נמסרה תגובה. 

ההפקה: הדברים נאמרו בהומור

מהפקת התוכנית "הכוכב הבא" נמסר: "דבריו של המנחה אסי עזר במהלך התוכנית נאמרו בהומור וללא כל כוונה לפגוע, לא בקהל הצופים ובוודאי שלא במתמודדים, שקיבלו את הדברים ברוח טובה.

"הפקת התכנית מקדמת בעונה זו, כפי שנהגה גם בעבר, ערכים של קבלת האחר וקידום הסובלנות בין אדם לחברו. כפי שציין השופט הראל סקעת, עצם ההופעה או ההתייחסות לבעלי העדפה מינית שונה בלב הפריים-טיים היא בעלת חשיבות רבה לקידום ערכים אלה.

"מכל מקום, לא הייתה כל כוונה לפגוע, ובמקרה שהפונים חשו אי-נוחות מהדברים, אנו מתנצלים".