כך נתפס תוך שעות מי שנחשב ליוצר הביטקוין - באוסטרליה

שני בלוגים פרסמו תחקירים הגורסים כי המוח מאחורי הביטקוין הוא אולי קרייג רייט

הפשיטה על ביתו של החשוד בייצור הביטקוין / צילום: רויטרס
הפשיטה על ביתו של החשוד בייצור הביטקוין / צילום: רויטרס

משטרת אוסטרליה פשטה על ביתו של קרייג רייט, מי שנחשב ליוצר מטבע הביטקוין

הפשיטה אירעה שעות ספורות לאחר דיווחים בבלוגים "וויירד" ו"גיזמודו" לפיהם רייט הוא היוצר של מטבע הביטקוין, דמות שעד כה כונתה "סטושי נקמוטו" והייתה אנונימית לחלוטין.

לפי דווח ב"גרדיאן" הבריטי, יותר מ-10 שוטרים הגיעו לביתו של רייט בגורדון, פרבר של העיר סידני באוסטרליה; זה לקחת להם רק 6 שעות מהרגע שפורסמו הדיווחים עד שאיתרו את רייט.

רייט חשוד בביצוע עבירות מס. שמו של הביטקוין - מטבע שצבר פופולריות, וערכו זינק תוך שהוא מהווה איום פוטנציאלי על הבנקים והמערכת המוניטרית העולמית - נקשר לעבירות הלבנת הון והעלמות מס ברחבי העולם. חלק מהמדינות אסרו את השימוש בו.

"גיזמודו" חשף תמלול של תשאול שערכה רשות המסים באוסטרליה עם רייט בפברואר אשתקד, אז הוא דיבר על הביטקוין באריכות ואמר בין היתר: "עשיתי ככל יכולתי להסתיר את העובדה שאני מנהל את הביטקוין מ-2009, אבל נראה לי שחצי עולם הולך לדעת מזה".

רשות המסים באוסטרליה לא הגיבה, אך גם אם התמלול נכון, הרי שלא בהכרח מדובר ב"הסגרה" עצמית של רייט, אלא ייתכן שהוא מתייחס להחזקה הגדולה שלו בביטקוין, כאשר לפי ההערכות הוא מחזיק במיליוני מטבעות וירטואליים.

אי-מייל נוסף שנחשף בתחקיר של "גיזמודו" נשלח לכאורה בינואר 2014 מכתובת המקושרת לדמותו של סטושי נקמוטו לעורך דין שזוהה לכאורה כמי שנשכר על-ידי רייט, כאשר החתימה באי-מייל הייתה: "קרייג (אולי)". באותו מייל שאל השולח האם עליו ליצור קשר עם רשות המסים באוסטרליה בנוגע לרגולציה על הביטקוין.