מכה בברזל החם: קייט פארמה תגייס רבע מיליארד ד' בנאסד"ק

מדובר בהנפקה השלישית של החברה בתוך שנה וחצי ■ בהנפקה הראשונית בנאסד"ק ביוני 2014, קייט גייסה 128 מיליון דולר, כאמור במחיר של 17 דולר למניה ■ מאז המניה שלה זינקה בכ-340%

שנה וחצי אחרי שהונפקה לראשונה בנאסד"ק, קייט פארמה שווה כבר 3.3 מיליארד דולר. מנייתה זינקה ב-340% מאז ההנפקה הראשונית, מ-17 דולר לכמעט 75 דולר כיום - והחברה מנצלת את ההזדמנות לגייס הון נוסף. קייט הודיעה על כוונתה לגייס לא פחות מ-250 מיליון דולר בהנפקת מניות, עם אפשרות להגדיל את היקף ההנפקה ב-37.5 מיליון דולר נוספים, אם החתמים יממשו את האופציה שיש להם לרכוש מניות. החתמים שמלווים את קייט בהנפקה הם Jefferies, סיטיגרופ, Cowen and Company, RBC ו-Stifel.

בהנפקה הראשונית בנאסד"ק ביוני 2014, קייט גייסה 128 מיליון דולר, כאמור במחיר של 17 דולר למניה. כעבור חצי שנה היא תכננה לגייס 150 מיליון דולר, אך לאור הביקוש הגבוה גייסה 216 מיליון דולר במחיר של 54 דולר למניה. בקופת החברה היו בסוף הרבעון השלישי כ-369 מיליון דולר, לאחר שברבעון השלישי היא "שרפה" 24.3 מיליון דולר.

קייט פארמה היא חברה אמריקאית שהוקמה ב-2009 על-ידי פרופ' אריה בלדגרין, ישראלי לשעבר שמכהן בדירקטוריונים של כמה חברות ישראליות וביניהן גם טבע. קייט מפתחת תרופות לטיפול בסרטן, והתרופה המובילה שלה כוללת רכיב שהוא נוגדן המתביית על הגידול יחד עם תא T שמקורו במערכת החיסון של החולה עצמו. תא ה-T יודע להרוג את הגידול ברגע שהנוגדן מתביית עליו.

בתשקיף שפרסמה החברה היא כותבת שהיא מייעדת את התמורה מההנפקה להמשך פעילויות המסחור של התרופה KTE-C19, להרחבת יכולות המחקר והפיתוח ולפתח את הדור הבא של הטכנולוגיה שלה ומוצרים פוטנציאליים נוספים; לתמוך בהתרחבות הפעילות באירופה, כולל ביצוע ניסויים קליניים ביבשת וכן לשמש לצרכים עסקיים כלליים של החברה. אריה בלדגרין.