השרה גילה גמליאל מנסה להציל את מיזם הסיבים האופטיים

השרה לשיוויון חברתי גמליאל ממונה גם על פרויקט "ישראל דיגיטלית" שמיזם הסיבים אמור להיות חלק ממנו ועל גבי תשתיותיו לקדם שירותים לאזרחים

גילה גמליאל / צלם: איל יצהר
גילה גמליאל / צלם: איל יצהר

השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל, שממונה על פרויקט "ישראל דיגיטלית", ביקשה לקיים דיון אצל מנכ"ל משרד ראש הממשלה דר' אלי גרונר, בנושא עתידו המעורפל של מיזם הסיבים האופטיים ועל מנת להציל אותו.

גמליאל ביקשה את הדיון לנוכח העובדה שלא קיבלה תשובות לכך שהמיזם אינו מתרומם מבחינת קצב הפריסה בכלל ובפריפריה בפרט, ומשכך הוא אינו יכול להוות משענת עבור פרויקט "ישראל דיגיטלית".

ל"גלובס" נודע, כי גמליאל נפגשה לא אחת עם בכירים במיזם הסיבים ובחברת החשמל וביקשה לקבל הסברים מדוע פרויקט כה חשוב, שמדינת ישראל תומכת בו תקציבית, אינו מצליח להתרומם ואינו מצליח להוות חלופה ראויה לבזק והוט.

 

גמליאל מקדמת שורה של נושאים שמטרתם פיתוח חדשנות ואספקת שירותים ציבוריים חדשניים, וזאת בהתאם להחלטת הממשלה משנת 2012, כאשר הרעיון הוא שהשירותים יינתנו על גבי מיזם הסיבים האופטיים שבו תלו תקוות שיחבר מאות אלפי בתים בסיב אופטי, ויספק לאזרחים שירותים מרחוק, בתחומים כגון: חינוך, בריאות ורווחה; הטמעת כלים טכנולוגיים בעסקים קטנים ובינוניים ועידוד מסחר מקוון; שיתוף מידע וידע ממשלתי ושימוש באמצעים מקוונים לשיפור וייעול השירות הניתן לאזרח וצמצום ביורוקרטיה.

דני לאובר / צילום: תמר מצפי
 דני לאובר / צילום: תמר מצפי

בפועל המיזם אינו מתרומם, אלא להפך - הוא מתקשה לפרוץ ועד כה חוברו כ-2,500 בתי אב בלבד, כאשר התוכניות דיברו על הרבה מעבר לכך. המיזם נזקק למזומנים להמשך פעילותו ולאחרונה פורסם ב"גלובס" שייעשה מאמץ לגייס מימון לשנת 2016 מחברת סיסקו שהיא המממנת העיקרית של המיזם דרך אשראי ספקים שהוא מספקת. ללא אשראי מסיסקו המיזם ייתקל בקושי גדול להתגלגל עד לסוף השנה, ולכן בעלי המניות וההנהלה מנסים בימים אלה לגבש תוכנית עסקית במטרה להתניע את המיזם מחדש. עיקרי התוכנית הוצגו לחלק מבעלי המניות אך היא עדיין לא אושרה סופית.

עוד נודע ל"גלובס", כי גורמים בכירים בסיסקו נרתמים על מנת להציל את המיזם ונפגשו השבוע עם בכירים בחברת החשמל על מנת להצילו בעקבות המשבר שבו הוא נתון. כמו כן, נודע כי חלה התקרבות בין חברת חשמל לסיסקו. 

מאנלימיטד נמסר: "אנחנו עובדים עם צוות השרה גילה גמליאל, כתף אל כתף, בכדי להביא להצלחת פרויקט 'ישראל דיגיטלית' במקביל להמשך תנופת פריסת הסיבים האופטיים שלנו".