הכלבה של נתניהו בהסגר; רה"מ: אשנה את היחס לכלבים נושכים

בתחילת השבוע נשכה כלבת ראש הממשלה את ח"כ שרן השכל ואת בעלה של סגנית השר חוטובלי, ועל פי חוק נאלצו במשפחת נתניהו לשלוח את הכלבה האהובה להסגר בן 10 ימים ■ כעת מצהיר ראש הממשלה: "נחשפתי לסוגיית הסגרת הכלבים ומצאתי בה ליקויים - אבקש מהגורמים המקצועיים לגבש הצעות לשינוי ושיפור החוק הקיים"

קאיה נתניהו. מתוך הפייסבוק של ראש הממשלה
קאיה נתניהו. מתוך הפייסבוק של ראש הממשלה

את מה שהארגונים למען בעלי חיים התקשו עד היום לעשות, עשתה כלבת ראש הממשלה: הכלבה קאיה, שנשכה השבוע את חברת הכנסת שרן השכל ואת בעלה של סגנית השר ציפי חוטובלי, נשלחה להסגר. בעקבות המקרה הודיע בצהריים (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפעל לשנות את המדיניות כלפי כלבים נושכים.

בפוסט שפרסם בפייסבוק עדכן נתניהו כי קאיה נשלחה להסגר, כפי שקובע הנוהל אחרי מקרי נשיכה. "אמש הדלקנו נר חמישי של חנוכה בהרכב מלא של משפחתנו, לפני שנאלצנו בצער למסור את קאיה להסגר, כמתחייב על פי החוק", כתב נתניהו לצד תמונה משפחתית עם הכלבה והחנוכייה.

נתניהו גילה כי לא היה מודע לחוק ומשמעותו. "בעקבות מקרה זה נחשפתי לסוגיית הסגרת הכלבים ומצאתי בה ליקויים שאינם עולים בקנה אחד עם ההיגיון והחמלה", כתב. "אבקש מהגורמים המקצועיים במשרדי הבריאות והחקלאות ובארגונים להגנת בעלי החיים לגבש הצעות לשינוי ושיפור החוק הקיים".

הנשיכות האחרונות של קאיה, כלבה מבוגרת אותה אמצו בני משפחת נתניהו, התרחשו במהלך אירוע הדלקת נרות של חברי סיעת הליכוד במעון ראש הממשלה. חברת הכנסת השכל נזקקה לטיפול רפואי בידה, אם כי צייצה בטוויטר כי "כמי שהייתה לוכדת נחשים, ביס קטן מכלב לא ירתיע אותי!". בהמשך התגלה כי לפני מספר חודשים נשכה גם את ראש הממשלה עצמו, שאף נאלץ להתחסן נגד כלבת כתוצאה מכך.

אמש קראה יו"ר "תנו לחיות לחיות" אתי אלטמן לחוס על הכלבה הממלכתית. "אני קוראת את התגובות בעניין קאיה ומזדעזעת", כתבה אלטמן בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה. "המחשבה שבגילה ובמצבה הבריאותי היא תילקח להסגר מקוממת. עבורה זה גזר דין מוות. הסיפור לא היה מעניין אף אחד אם לא היה מדובר בראש הממשלה".
הכלבה קאיה אומצה על ידי משפחת נתניהו בחודש יולי האחרון, לאחר שבנו של ראש הממשלה, אבנר, פנה למשפחתו בבקשה לאמץ אותה ולהציל את חייה. בפוסט שפורסם בפייסבוק של ראש הממשלה אודות אימוץ הכלבה נכתב: "קאיה היא כלבה עדינה ונעימת מזג שהשתלבה מיד במשפחתנו".