יו"ר חברת החשמל: נפטר עוד 600 עובדים ב-2016

בפעם האחרונה שעלה על הפרק ההכרח לפטר עובדים בחברת החשמל, הגיב יו"ר ועד העובדים מיקו צרפתי בנאום ה"חפשו אותנו בסערה הבאה" ■ וכאשר הסערה באה, אכן נקטו העובדים עיצומים והותירו אלפי אזרחים ימים ארוכים ללא זרם

יפתח רון טל / צלם: איל יצהר
יפתח רון טל / צלם: איל יצהר

יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל, העריך הבוקר (ב') בראיון לגלי צה"ל כי החברה תפטר עוד כ-600 עובדים ב-2016. "בשנת 2015, לאחר מאבק, הצלחנו סוף סוף לפטר 440 עובדים", אמר רון טל. "אנחנו במהלך 2016 בעיצומה של תכנית - אני אומר את זה בזהירות רבה כי אני מאוד מקווה שזה יהיה בהסכמה במסגרת הרפורמה, נצטרך להיפרד מעוד 600".

בפעם האחרונה שעלה על הפרק ההכרח לפטר עובדים בחברת החשמל, הגיב יו"ר ועד העובדים בחברה מיקו צרפתי כך: "אם עופר בלוך חושב שאתן לפטר 1,500 עובדים - הוא טועה. מצבה שלחברת החשמל משתפר? רק נדמה לכם. אתם חושבים שנחלץ אתכם בסופה הקרובה? אתם כולכם טועים".

ואכן, בסערה הגדולה שהתרחשה באוקטובר השנה וניתקה עשרות אלפי צרכנים מזרם החשמל, נקטו עובדי חברת החשמל, לטענת היו"ר רון טל, בעיצומים שערורייתיים, שהובילו לביקורת קשה על ועד העובדים של החברה

לסיפור הזה יש גם צד שני: חברת החשמל סובלת כבר שנים מחוב עצום, שחצה לאחרונה את רף ה-70 מיליארד שקל. במשרד האוצר דווקא מעונינים לראות את החברה מוחלשת, מה שיחליש אולי גם את הוועד. עובדי חברת החשמל עדיין נחשבים לעובדים עם תנאים בין המעולים במשק, אבל עובדי הנמלים עקפו אותם מזמן בסיבוב. הגיל הממוצע בקרב עובדי חברת החשמל חצה את גיל 50 ומספר העובדים לבטח אינו גדל. על רקע זה, ברור שהרפורמה ופיטורים של עוד 600 עובדים לא יעברו בשקט.