אובמה: "אנחנו סוחטים לדאעש את המיץ ופוגעים בו קשה"

אובמה הודיע כי הוא שולח את קארטר למזה"ת ■ במאמץ להרגיע את דעת הקהל האמריקאית ועל רקע פיגוע הטרור בקליפורניה, ביקר הערב אובמה בפנטגון והשמיע הצהרה תוקפנית: "אנו פוגעים בדאעש קשה יותר מאשר אי פעם... אנחנו מתמקדים עתה במעוזים שלהם"

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר הערב (ב'), כי ארה"ב "סוחטת לדאעש את המיץ" וכי היא "פוגעת בארגון קשה יותר מאשר אי פעם".

אובמה השמיע את הההצרה התוקפנית בחדר התדרוכים של משרד ההגנה האמריקאי, כשהוא מוקף בארבעה גנרלים ובסגנו, ג'ו ביידן, במאמץ להרגיע את דעת הקהל בארה"ב, שעודה נסערת אחרי פיגוע הטרור בסאן-ברנארדינו, קליפורניה, שבו נרצחו 14 אנשים ע"י בני זוג מוסלמים, הטרוריסטים שאבו השראה מדאעש. לפני הצהרתו, נועד אובמה למה שהוגדר כ"דיון אסטרטגי" עם צמרת הפנטגון וארבעה שרים

הנשיא הודיע, שהוא שולח מייד את שר ההגנה, אש קארטר, לעיראק כדי לבחון את המאבק נגד ארגון הטרור וניסה להקרין עוצמה: "אנחנו מחסלים את מנהיגי דאעש זה אחר זה ואנו מתמקדים עתה במעוזים של הארגון". כדבריו: "מנהיגי דאעש אינם יכולים להתחבא. המסר שלנו בשבילם פשוט: אתם הבאים בתור".   

הוא התריע, עם זאת, כי המאבק מוסיף להיות קשה". לדבריו, למרות ההישגים - יותר הפצצות, יותר שטחים ששוחררו מלפיתת דאעש, יותר מדינות שמצטרפות למאבק -  "אנו מכירים בכך שההתקדמות חייבת להיות מהירה יותר". אובמה הדגיש, כי אחד מהאתגרים הקשים שעימם מתמודדות בעלות הברית במלחמה נגד דאעש היא העובדה שארגון הטרור חוסה בשטחים אורבניים. הטרוריסטים בריכוזים אלה משתמשים לעיתים קרובות באזרחים כמגינים חיים. "עם כל נחישות ההחלטה שלנו, אנו חייבים להיות גם חכמים, ולפגוע בדאעש בדייקנות של איזמל מנתחים", הוא אמר.

 

משאלי דעת קהל בארה"ב מצביעים על דאגה גוברת הציבור האמריקאי בעקבות הפיגוע בקליפורניה והטבח בפאריס, שבו נהרגו יותר מ-100 בני אדם.

זו היתה ההתוועדות הראשונה של אובמה עם צמרת הפנטגון לדיון על דאעש מאז שנועד שם עם קצינים בכירים ב-6 ביולי. גם אז טען אובמה, שהושגה התקדמות אך עדיין הדרך ארוכה.