הצפי: שבע שנות הרחקה לבלאטר ופלאטיני מפעילות בכדורגל

צמד העסקנים צפויים לשמוע את גזר דינם מוועדת האתיקה של פיפ"א בסוף השבוע ■ האישומים הצפויים: ניגודי אינטרסים ואי-שיתוף פעולה

ספ בלאטר, מישל פלאטיני / צלם: רויטרס
ספ בלאטר, מישל פלאטיני / צלם: רויטרס

נשיא אופ"א המושעה, מישל פלאטיני, ונשיא פיפ"א המתפטר שבכל אופן יעזוב רשמית את תפקידו לאחר הבחירות לראשות ארגון הכדורגל העולמי שייערכו בפברואר הקרוב - צפויים לספוג הרחקה לשנים ארוכות מכל פעילות רשמית בכדורגל.

שני העסקנים יעמדו בפני שימוע בימים חמישי ושישי הקרובים אצל האנס-יואכים אקרט, שופט ועדת האתיקה של פיפ"א. זאת בגין תשלום בסך 2 מיליון פרנקים שווייצרים שהעבירה פיפ"א לפלאטיני ב-2011, ואושר על-ידי בלאטר.

על-פי ה"גרדיאן", האישומים בפניהם ניצב הצמד הם שחיתות, ניגוד אינטרסים ואי-שיתוף פעולה. גורמים המעורים בחקירה מסרו כי יהיה קשה להוכיח את אשמתם של השניים בשחיתות, שעשויה להוביל להרחקה לכל החיים מהכדורגל - אך מעריכים כי ישנם ראיות ברורות לניגודי אינטרסים הקשורים לתשלום המדובר. בלאטר ופלאטיני, לפיכך, צפויים לספוג הרחקה של שבע שנים לפחות.

בלאטר ופלאטיני טענו שהתשלום המדובר הוא תוצאה של הסכם בעל-פה שנערך בין השניים ב-1998, והכסף שקיבל פלאטיני הוא למעשה שכר עבור עבודה שביצע בין 1998 ל-2002, אז שימש כיועץ טכני לבלאטר, שבאותה שנה החל את תפקידו בראשות פיפ"א. אל חוזה העבודה של פלאטיני בפיפ"א התשלום הזה לא הוכנס - אך חוזים ורבליים נחשבים לחוקיים לפי החוק השווייצרי, אליו כפופה פיפ"א. 

מה שגרם להרמת גבות הוא הטיימינג של התשלום לפלאטיני - תשע שנים לאחר שסיים את עבודתו בפיפ"א, ובמקביל לתקופה בה בלאטר ניסה לגייס תמיכה לקראת הבחירות לנשיאות. פלאטיני הסביר כי לא קיבל את הכסף במועד המתוכנן בתחילת העשור בשל מצבה הכלכלי הקשה של פיפ"א באותה תקופה.