פפסיקו תשיק מכונות אוטומטיות למכירת מזון בריא

זאת כחלק מאסטרטגיית החברה להיאבק בירידה במכירת משקאות מוגזים וחטיפים

התשובה של תאגיד פפסיקו לביקורות על המוצרים הלא בריאים שהיא משווקת תגיע בימים הקרובים לערים שונות בארה"ב, בצורת מכונות מכירה אוטומטיות המכילות את קו המוצרים הבריאים יותר שלה.

החברה צפויה להציב כמה אלפי מכונות מהדגם החדש תחת שם המותג Hello Goodness, אשר יכללו מוצרים של פריטו ליי, בין היתר מיצים טבעיים, חומוס של סברה וצי'פסים אפויים.

הרעיון הוא להציב בפני הצרכנים מותג חדש, אשר יעמעם את הקשר בין התאגיד והמכונות אוטומטיות לבין תדמית הג'אנק פוד והמזון הלא בריא.

למרות התפוצה הרחבה של המכונות, בשנים האחרונות הן הוסרו ממספר רב של לוקיישנים, בהם בתי-ספר, בשל החשש שצעירים יצרכו מזון לא בריא. על-פי נתונים בתעשייה, המכירות של מכונות אוטומטיות ירדו ב-1% בשנת 2014 והסתכמו ב-4.5 מיליארד דולר.

המכונות החדשות יכללו גם מערכת תפעול דיגיטלית, וניתן יהיה לשלם גם באמצעות כרטיסים של apple pay. "מדובר במכונת המכירה של העתיד. זאת הזדמנות בשבילנו להוביל את התחום בסגמנט של המזון הבריא, ויש לנו מחויבות ארוכת-טווח לעשות זאת", אמר קירק טאנר, מנכ"ל חטיבת המשקאות של החברה בצפון אמריקה.

המהלך הוא חלק מאסטרטגיה כוללת של מנכ"לית פפסיקו, אינדרה נוי, להציע לצרכנים מוצרים בריאים יותר. המודעות למזון בריא הולכת וגוברת, וכך גם הביקורת והירידה בצריכה של משקאות מוגזים, חטיפים וממתקים.

הקרב העיקרי בשנים האחרונות היה סביב המכונות בבתי-הספר. הממשל הפרדלי הגביל את הרכב המוצרים במכונות ודרש להוציא את אלה שהכילו ערכים גבוהים של סוכר, מלח וקלוריות. השינוי השפיע על היקף המכירות, ובחלק מהמקומות הן ירדו ב-30% ואפילו ב-40% לעומת השנים הקודמות.

במהלך הנוכחי המכונות החדשות לא יוצבו בבתי-ספר, אלא ימוקמו במקומות ציבוריים כמו בתי-חולים, אוניברסיטאות ותחנות תחבורה מרכזיות.