גאדג'טים: סמארטפון סוני אקספריה Z5 - מסך ומצלמה מצוינים

האקספריה Z5 הוא סמארטפון טוב, אבל הסוללה מאכזבת לעומת ה-Z3 והמחיר עצמו יקר, במיוחד שלא מדובר בדגם הפרימיום בסדרה

כל פעם שסוני משיקה מכשיר דגל עולה השאלה, מדוע החברה הזו לא מצליחה בשוק הסלולר העולמי והמקומי? התשובה לכך היא לא באיכות המוצרים שלה, אשר בדרך כלל מוצלחת מאוד ואפילו מצויינת, אלא בעיקר באגו של החברה היפנית, המונע ממנה להוריד מחירים ולהתחרות בכל הכוח ברמה השיווקית מול המתחרים הדרום קוריאניים והסיניים. הסמארטפון אקספריה Z5 אשר הושק לאחרונה בארץ הוא הדגם האמצעי בסדרת האקספריה החדשה, הכוללת את ה-Z5 קומפקט מתחתיו ואת ה-Z5 פרימיום מעליו.

מסך: ה-Z5 מגיע עם מסך בגודל 5.4 אינץ' ברזולוציית Full HD, הצבעים שלו עשירים והתאורה האחורית טובה, אבל המכשיר נוטה להתחמם כאשר הוא נמצא במטען ברכב. מה שגורם למכשיר להוריד באופן אוטומטי מעט את התאורה האחורית, דבר שמעט מפריע כאשר מנסים לנווט איתו באור שמש ישיר.

עיצוב: האקספריה Z5 לא כולל עיצוב פורץ דרך, הוא דומה מאוד לדגם ה-Z3, יש לו פינות מעוגלות והוא נעים מאוד למגע. סוני ויתרה סוף סוף על המכסה לכניסת המטען. עובי המכשיר סביר - 7.3 מ"מ וגם המשקל - 154 גרם.

טביעת אצבע: גם בסוני לא פספסו את טרנד טביעות האצבע. סוני בחרה להטמיע את מנגנון האצבע שלה בצד הימני של הסמארטפון, ביחד עם כפתור ההפעלה, בניגוד לחברות אחרות המשלבות אותו בגב המכשיר או בחזית שלו. מנגנון טביעת האצבע ב-Z5 מוצלח מאוד, הוא מהיר ונדיר שהוא מפספס. חבל רק שהוא דורש פעולה כפולה: פעם אחת לחיצה על הכפתור ואז הנחת האצבע לזיהוי שלה ושחרור נעילת המסך.

עמידות: האקספריה Z5 עמיד למים עד לעומק של מטר וחצי למשך 30 דקות, אבל בסוני מייעדים את המיגון הזה בעיקר לעמידות מפני גשם או במקרה שנשפכה על הסמארטפון כוס מים. לא מדובר במיגון עבור צילום בצלילה בבריכה. באתר סוני ישראל נכתב ש"אסור לטבול את ההתקן במים לחלוטין".

חומרה: ה-Z5 מוצלח מאוד בביצועים שלו והוא לא סובל משום גמגום או איטיות. המעבד כולל שני מעבדי ארבע ליבות במהירות 1.5 ו-2 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 810 של קוואלקום, זיכרון העבודה בעל 3 ג'יגה ונפח האחסון מגיע עם 32 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 200 ג'יגה). מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת לוליפופ (5.1.1).

מצלמה: גולת הכותרת בסמארטפוני סוני היא המצלמה. סוני שילבה כאן חיישן חדש בעל 23 מגה פיקסל. בצילומים באור יום התמונות מצוינות, עשירות בצבעים אבל לא ברמה מוגזמת ועם חדות גבוהה. בחלק מהמקרים, תוצאות הצילום כבר מתחרות במצלמות ייעודיות. מצלמת הסלפי מספקת תוצאות בינוניות ומטה (חיישן 5 מגה פיקסל).

סוללה: הסוללה של ה-Z3 הייתה אחת הטובות בשוק, כאשר היא החזיקה כיומיים של שימוש, ב-Z5 הביצועים פחות טובים, כאשר גם קיבולת הסוללה ירדה במקצת (מ-3100 מיליאמפר/שעה ל-2900 מיליאמפר/שעה). כאן הסוללה מחזיקה עד אזור 21:00-22:00 בלילה, כולל הפעלת מצב בשם Stamina. היכולת הזו מנטרלת את ה-WiFi ואת הנתונים הסלולריים בזמן המתנה (כאשר המסך כבוי), פרט לאפליקציות שהמשתמש מחליט שדרושות לו, למשל, וואטס אפ ומייל.

בשורה התחתונה: האקספריה Z5 הוא סמארטפון טוב עם מצלמה איכותית, אבל הסוללה מאכזבת לעומת ה-Z3 והמחיר עצמו יקר, במיוחד שלא מדובר בדגם הפרימיום בסדרה.

מחיר: 3,500 שקל.

ציון: 8.5.