ניצן הורוביץ יוצר סרט תיעודי עבור ערוץ 10

הורוביץ, ששימש במשך 6 שנים כראש דסק החוץ של חדשות 10, ישוב לערוץ והפעם עם סרט תעודה שיעסוק בקומונות העירוניות וקיבוצי המחנכים בישראל

ניצן הורוביץ / צילום: איל יצהר
ניצן הורוביץ / צילום: איל יצהר

חבר הכנסת לשעבר ניצן הורוביץ יוצר בימים אלה סרט תיעודי עבור ערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי הורוביץ, ששימש במשך 6 שנים כראש דסק החוץ של חדשות 10, ישוב לערוץ והפעם עם סרט תעודה שיעסוק בקומונות העירוניות וקיבוצי המחנכים בישראל.

מדובר ביצירה העיתונאית-דוקומנטרית הראשונה של הורוביץ מאז עזב את החיים הפוליטיים במהלך מערכת הבחירות האחרונה. הסרט ישודר במהלך השנה הבאה.

הסרט יעקוב אחר ישראלים צעירים, חדורי תחושת שליחות, שסיימו את מסלולי שנת השירות והנח"ל ומקימים קומונות שיתופיות, קיבוצים עירוניים וקואופרטיבים חברתיים. מאות כאלה קמו בשנים האחרונות בארץ, ואלפי ישראלים שותפים בהן. מדובר בקבוצות קטנות של צעירים שנכנסות לדירות מוזנחות בכל הארץ ומייסדות קומונה או קיבוץ עירוני.

הצעירים מקיימים ביניהם שיתוף כלכלי וחברתי מלא ומאוד מפתיע: קופה משותפת, חשבון בנק ורכוש משותף, קבלת החלטות ומשימות משותפות.

בין השנים 2002-2008, אז עבד כעיתונאי בחדשות 10, בטרם פנה לחיים הפוליטיים כחבר מפלגת מרצ, יצר הורוביץ מספר סדרות תיעודיות שזכו להערכה ובהן עסק באסון הצונאמי שפקד את אסיה, בחיפוש אחר אוסמה בן לאדן באפגניסטן ובחיים האורבניים המתחדשים בסדרה "העולם הבא - ניצן הורוביץ מחפש את המחר", אותה צילם ב-10 ארצות שונות.

בערוץ 10 אישרו את פרטי הידיעה.