70% בתעודות סל: הצצה לתיק ההשקעות של פעילים בחו"ל

מניות פארמה, פיננסים טכנולוגיה והרבה תעודות סל: כך נראות ההחזקות של פעילים בני"ע בחו"ל ■ תעודות סל – יתרונות וחסרונות

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

אתר סטוקר, העוקב ומנתח את החזקות גופי ההשקעה המוסדיים בישראל, בדק את ההחזקות של חברת פעילים בני"ע בחו"ל. פעילים, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, מחזיקה ני"ע זרות בכ-202 מיליון דולר, מזה 70% בתעודות סל.

בסך הכול מוחזקים בתיקי ההשקעות של פעילים 131 נכסים סחירים בחו"ל, מתוכם 54 מניות ו-77 תעודות סל על נכסים שונים. את המניות הסחירות מובילה צ'יינה מובייל , חברת התקשורת הסינית, עם היקף החזקה של 4.7 מיליון דולר. אחריה ניצבת ענקית הפארמה גיליאד סיינס , עם היקף החזקה של 3.2 מיליון דולר וחברת כרטיסי האשראי ויזה  עם היקף החזקה של 3 מיליון דולר. 

מעבר לגיליאד, בתיקי ההשקעות מוחזקות מניות נוספות מתחום הפארמה כגון טבע , פייזר , סנופי , מיילן , בריסטול-מאיירס סקוויב , פריגו  ואלרגן . בנוסף ישנה החזקה של כ-6.6 מיליון דולר בתעודת סל עוקבת סקטור הבריאות.

ההחזקות של פעילים בחו"ל
 ההחזקות של פעילים בחו"ל

תחום נוסף הזוכה להשקעות בתיקי ההשקעות של פעילים הוא הפיננסים עם החזקות ישירות בבנקים HSBC וסיטיגרופ , שירות התשלומים פייפאל , מסטרקארד  וכאמור, ויזה. זאת לצד החזקה בתעודת סל העוקבת את הסקטור הפיננסי בארה"ב, בהיקף של 10.0 מיליון דולר.

שלוש תעודות הסל הבולטות המוחזקות בתיקי ההשקעות של בנק הפועלים הנן תעודת סל העוקבת אחר מדד S&P 500 (סימול: SPY) עם היקף החזקה של 12.4 מיליון דולר, תעודת סל העוקבת אחר סקטור הפיננסים (XLF) עם היקף החזקה של 10.0 מיליון דולר ותעודת סל העוקבת אחר סקטור הטכנולוגיה (XLK) עם היקף החזקה של 9.1 מיליון דולר.