קרן "בלו רוק" רוכשת בניין בקלן תמורת 60 מיליון יורו

קבוצת התקשורת הגרמנית דומונט שאוברג, המחזיקה גם מניות ב"הארץ" תשכור מקרן השקעות הנדל"ן את הבניין המטה שלה בעיר קלן שבגרמניה בתמורה לדמי שכירות שנתיים של כ-4 מיליון אירו ■ נציגי BlueRock Fund יגיעו במהלך החודש הבא לרוד-שואו בפני משקיעים מוסדיים מישראל

קרן BlueRock המשקיעה בנדל"ן באירופה ומרבית משקיעיה ישראלים, הודיעה הבוקר על רכישת Neven Dumont Haus, בניין המטה של קבוצת התקשורת דומונט-שאוברג (DuMont Schauberg) שבעיר קלן, גרמניה, תמורת 60 מיליון יורו. קבוצת דומונט-שאוברג, היא אחת מקבוצות התקשורת הגדולות בגרמניה ומחזיקה גם במניות בעיתון "הארץ".

בניין המטה של קבוצת דומונט שאוברג נבנה בשנת 1998 על ידי קבוצת האדריכלים Hentrich-Petschnigg & Partner. הקבוצה תמשיך לשבת במבנה שמכרה לקרן, לאחר שחתמה על חוזה ארוך לטווח ל-15 שנה בתמורה לדמי שכירות שנתיים של 4 מיליון יורו.

BlueRock החליטה לעשות השקעת נדל"ן משמעותית בעיר קלן, בשל שיעורי תפוסה גבוהים של משרדים שנרשמים בעיר, בהשוואה לערים אחרות בגרמניה. לדברי אנשי הקרן, הביקושים למשרדים בקלן הולכים וגדלים. הקרן השקיעה בשנתיים וחצי החולפות למעלה מ-200 מיליון יורו, בשמונה מבנים ברחבי אירופה, רובם בגרמניה, ואנשיה רואים בעסקה זו, בקלן, את "עסקת הדגל" שלהם.  

בחודש הבא (ינואר), יגיעו נציגי הקרן לישראל לפגישות עם משקיעים מוסדיים, שבמסגרתן יציגו את תכניותיה לרכישת נכסים מסחריים נוספים ברחבי גרמניה והשקעות נוספות גם בנדל"ן למגורים בברלין.

רוני פיפקו, שותף מנהל ב-BlueRock Fund אמר: "אנחנו שמחים להכריז על עסקת דגל חדשה של BlueRock Fund ורוצים להודות להנהלת קבוצת דומונט-שאוברג ולקשת הרחבה של היועצים המשפטיים והפיננסים שלנו על שיתוף הפעולה הפורה. העסקה נחתמה בתום תהליך ארוך של בדיקת נאותות מקיפה ויסודית, לצד בחינת הנכס ומצבו. בתקופה שבה ערכנו בחינות ובדיקות שוק הנדל"ן המסחרי בקלן רשם שגשוג נוסף וחיזק את אמוננו כי ביצענו בחירה מצוינת. BlueRock Fund מאמינה מאוד בעיר קלן ובפוטנציאל הצמיחה והפיתוח שלה ולכן בחרה להשקיע באחד מבנייני המשרדים הכי אטרקטיביים בעיר".