קבוצת טיינאן-לי הייפנג פורשת מהמירוץ לרכישת כלל ביטוח

זאת, על רקע פערים בגישה לגבי זהות הגורם שיקבל היתר שליטה בחברת כלל ביטוח ■ באוגוסט השנה הגישה הקבוצה הסינית לאי.די.בי הצעה בלתי מחייבת לרכישת כלל ביטוח

איזי כהן / צילום: תמר מצפי
איזי כהן / צילום: תמר מצפי

קבוצת טיינאן-לי הייפנג הודיעה היום (ב') לקבוצת אי.די.בי על החלטתה לפרוש מהתמודדות על רכישת חברת כלל ביטוח . זאת, על רקע פערים בגישה לגבי זהות הגורם שיקבל היתר שליטה בחברת כלל ביטוח.

נזכיר, באוגוסט השנה הקבוצה הסינית הגישה הצעה בלתי מחייבת לרכישת כלל ביטוח והצטרפה לעוד שתי קבוצות סיניות שמתמודדות על רכישת השליטה של כלל ביטוח, חברת מאקרולינק וקבוצת חברות וקרנות השקעה סיניות שמוביל הראל לוקר.

טיינאן היא חברת הביטוח הפרטית השנייה בגודלה בסין. החברה פעילה בין היתר בשיווק ביטוחים בתחומי הרכב, הדירות, הבריאות וביטוחי אשראי. לטיינאן כ-8 מיליון לקוחות מבוטחים, היא מעסיקה כ-16 אלף עובדים ופועלת באמצעות כ-1,200 סניפים בכל רחבי סין. עם בעלי מניות החברה נמנים קבוצת הפיננסים הגדולה ביותר בסין CITIC, וכן חברת ההשקעות מיפאן סופט-בנק. 

ד"ר הונג בו, יו"ר טיינאן, אמר כי "אנו מודים לקבוצת אי.די.בי על ניהול הליך רכישה הוגן, תחרותי ומכובד, ומאחלים לקבוצת אי.די.בי ולכלל ביטוח הצלחה בהמשך הדרך. אנו מודים מאוד גם למפקחת על שוק ההון והביטוח ונציגיה, שעמם נפגשנו מספר פעמים כחלק מהדיונים על קבלת היתר שליטה בחברה. בפגישות אלה לא הושגה הסכמה בנושא זהות הגורם שיקבל היתר שליטה בכלל ביטוח. עמדתנו הינה, שחברת הביטוח טיינאן בהיותה מוסד פיננסי מפוקח הינה המועמדת הראויה לקבלת היתר השליטה בכלל . היות שנושא זה מהותי עבורנו, החלטנו בשלב זה שלא להמשיך בהתמודדות. אנו ממשיכים לראות בשוק הישראלי שוק מעניין ובעל פוטנציאל רב ונמשיך לבחון  הזדמנויות לבצע רכישות בישראל".