נתניהו: "המתקפות נגד שב"כ לא מקובלות עליי"

חשד לטרור יהודי: רימוני גז הושלכו לעבר בית עם תינוק ליד רמאללה

הכתובת שרוססה על קיר הבית ליד רמאללה / צילום: רויטרס
הכתובת שרוססה על קיר הבית ליד רמאללה / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (ג') את הביקורת החריפה שהשמיעו גורמים בימין נגד שב"כ בימים האחרונים, בשל העינויים לכאורה שעברו יהודים החשודים בפיגוע בכפר דומא. "ראש שב"כ יורם כהן ואנשיו עושים עבודה חשובה ומצוינת למען עם ישראל ולמען ביטחון ישראל", אמר נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו. "המתקפות עליהם אינן מקובלות עליי. אנחנו מדינת חוק. כל פעילות שב"כ מתבצעת על פי חוק והפעילות הזאת מתבצעת בפיקוח צמוד של היועץ המשפטי לממשלה ושל משרד המשפטים, של בתי המשפט ובאישורם".

נתניהו אמר עוד: "יש טרור ערבי שאנחנו מטפלים בו, נלחמים בו יומם ולילה בכל זירה, אבל לצערי מעת לעת יש גם פעולות טרור שמתבצעות על ידי יהודים ושירות הביטחון הכללי מטפל גם בהם. לא נקבל טרור מכל צד שהוא".

 

"טרור הוא טרור"

שני רימוני גז הושלכו הלילה לתוך בית פלסטיני שבו שהו זוג הורים ובנם בן תשעה חודשים וכתובת "נקמה ד"ש עצורי ציון" רוססה על בית סמוך בכפר הפלסטיני ביתילו שבאזור רמאללה. הרימונים הושלכו דרך חלון בית שנופץ. לא היו נפגעים. המחנה הציוני פרסם תגובה לאירוע: "טרור הוא טרור הוא טרור. יש לתפוס ולהעניש את המחבלים שפגעו הבוקר בבית בכפר פלסטיני. אנו מחזקים את ידי אנשי כוחות הביטחון בכלל ושב"כ בפרט על עבודתם הבלתי פוסקת להגן על אזרחי ישראל, ומצפים שגם ראשי ממשלת הימין-ימין נתניהו ובנט יגנו בכל פה את ההתקפות הפרועות וההסתה נגד אנשי שירות הביטחון והעומדים בראשו".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את החשוד המרכזי בפרשת דומא, התייחס הבוקר בפתח הדיון בעניינו בבית משפט השלום בפתח תקווה לטענות לכאורה על התעללות מצד חוקרי שב"כ. "אני חייב לומר שהמחזה מזוויע. לצערי, חוקרי שב"כ הצליחו לשבור את מרשי ולהפוך אותו לצל אדם", אמר עו"ד בן גביר. לדבריו, החשוד מסר הודאה ואולם אין בה ערך משפטי שכן "במצב כזה אדם יכול להודות בכל מה שרוצים.

עוד אמר הפרקליט: "פגשתי את מרשי לאחר 21 ימים שבהם נאסר עליו לפגוש עורך דין. פגשתי אדם שבור מנטלית ופיזית, אדם שצריך כרגע טיפול נפשי". בן גביר האשים את חוקרי שב"כ בעינויים קשים שכוללים "הטרדות מיניות ופגיעה בעולם הערכים שלו, בתורה ובמצוות שלו וכן מניעת שינה לתקופה ארוכה".