תכשיט מקומי: 5 קולקציות תכשיטים חדשות תוצרת כחול-לבן

קבלו הצצה ל-5 קולקציות תכשיטים חדשות ומרתקות, פרי ידם של המעצבים המקומיים והמוכשרים שלנו

דורי צ'נגרי / צילום: דניאל קמינסקי
דורי צ'נגרי / צילום: דניאל קמינסקי

פדני ובצלאל

תוך מחקר טקסי נישואים בתרבויות השונות, המשפחות, העדות, והמרקם החברתי והתרבותי העשיר והמגוון של כל אחד מהם, עיצבו ויצרו 18 סטודנטים מהמחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, קולקציית תכשיטים ושעונים בהשראת טקס הנישואים, בשיתוף-פעולה ובתמיכתה של חברת התכשיטים פדני. התוצאה המרשימה, המקורית והייחודית ביותר הולידה תערוכה מרהיבה על טהרת העיצוב הישראלי. "נושא הקורס 'תכשיטים לטקס הנישואים' הצטרף למסורת נוספת של הנוהג להעניק שעון מתנה לחתן, בזמן שבין האירוסין לחתונה. עבודות התכשיטים והשעונים של הסטודנטים מרגשות ויפהפיות. כל אחד מהסטודנטים יצר מתוך עולמו הפרטי, תוך שימוש בחומרים מגוונים המציגים את יכולות היצירה העשירה", אומרת תמרה יובל-ג'ונס, ראש המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, לרגל השקת תערוכת הפרויקט. אף שאין זו הפעם הראשונה בה חברת פדני תכשיטנים והאקדמיה לאמנות בצלאל חוברים יחדיו, שיתוף-הפעולה הספציפי הזה יהווה תחילתה של מסורת, שבה פדני יתנו אחת לשנה את חסותם לסטודנטים, תוך ליווי צמוד בהנחייתה של סיגל פלד, המעצבת הראשית של פדני, ובהנחייתם של ישראל-דהן ועידו נוי מבצלאל.

תערוכת "תכשיטי ושעוני נישואים - פדני/בצלאל 2015" תוצג לקהל הרחב בחנות פדני בנמל תל-אביב ב-21.12.2015 - 4.1.2016 וברחבת קניון רמת-אביב ב-6.1.2016 - 24.1.2016.

פדני ובצלאל / צילום: אלכס קונצרנקו
 פדני ובצלאל / צילום: אלכס קונצרנקו

דורי צ'נגרי

תכשיט של האמנית ומעצבת התכשיטים דורי צ'נגרי, נוצר בעבודת-יד קפדנית, על-ידי צוות מיומן של נשים שהוכשר על-פי שפתה האמנותית. בסטודיו שלה, מתרחשת עבודת היצירה בתפירה עדינה בה נשזרים בדים עם אבני חן, חלקי עץ, חרוזים וקריסטלים לכדי מראה ייחודי, אלגנטי ויוקרתי וכל דגם אף מלווה בתעודה המעידה על מקוריותו. הקולקציה החדשה שלה - dress to express, מחוברת למסורות של עבודת-יד הנמצאות באור הזרקורים של עולם האופנה. בחירותיה בצבעים חזקים ואנרגטיים - אדומים וכחולים עמוקים, ירוקים עזים וצבעי אדמה - עם טקסטורות ו"נופי ריקמה" בלתי צפויים - מעניקים לכל דגם מגוון של השפעות המאפשרות התאמה בסגנון אישי.

טווח מחירים: 300-6,000 שקל. להשיג באתר המעצבת, בחנות המעצבת בדיזנגוף בתל-אביב, ברשת קום איל פו ובשאר החנויות המפורטות באתר.

דורי צ'נגרי / צילום: דניאל קמינסקי
 דורי צ'נגרי / צילום: דניאל קמינסקי

אלון לבנה ואפרת קסוטו

במהלך שיטוטים שקיים המעצב אלון ליבנה בחיק הטבע, נתקל בחלקי עצמות יבשות של בעלי חיים שונים, מה שהוביל להשראה של קולקציה חדשה של תכשיטים ואביזרים בעיצובה של מעצבת התכשיטים הוותיקה אפרת קסוטו. הקולקציה, שהושקה תחת השם "utumn Cannibalism", מעוצבת בהתאם לסגנון המוכר של שני המעצבים - תכשיטי "סטייטמנט" במראה ייחודי, המייצרים אפקט דרמטי על הגוף. בין היתר תמצאו בה שרשראות, קולרים, צמידים, עגילים, מסיכות וכפפות - כשכולם כוללים עצמות וגולגולות בציפוי פליז, שיוצרו במקור מעצמות של בעלי חיים. העצמות מצופות זהב 14 קראט וכסף, ומשובצות אבני סברובסקי עם דגש על הצבע האדום. התכשיטים צולמו על רקדנים ורקדניות של להקת בת שבע, שהצטלמו עירומים לחלוטין כשעל גופם התכשיטים בלבד.

טווח מחירים: 230-3200 שקל. הקולקציה נמכרת באתר ובחנות של אפרת קסוטו.

אלון לבנה ואפרת קסוטו / צילום: אמיר קסוטו
 אלון לבנה ואפרת קסוטו / צילום: אמיר קסוטו

נוריתמי

מותג התכשיטים הייחודי "נוריתמי" משיק בימים אלה קולקציית מפרקים, תכשיטים שעוצבו בקווים גיאומטריים-גרפיים והמפגשים ביניהם. ביחס לקולקציות קודמות של המותג, מדובר הפעם בקולקציה עדינה יחסית, קלת משקל ואוורירית, בדגש על רשתות אנכיות ואופקיות, חלקן משובצות חומרים של פליז בציפוי 2 מיקרון זהב, בשילוב זירקונים (ניתן להזמין גם בזהב מלא עם יהלומים). טווח המחירים: 550-1500 שקל. בנוסף, בסוף השבוע הקרוב ייערך בביתם של האדריכלים תמר ועדי סמט, אירוע מכירה של המותג נוריתמי עם מותג האופנה "צוקר". תחת הקונספט DEMIN & LEATHER GOODS, יציגו שני המותגים קולקציית קפסולה משותפת-מצומצמת, אשר תתמקד בפריטי בייסיק, בעיצוב מודרני בקווים גיאומטריים ברורים ונקיים, בדומה לקו העיצובי של מותג האופנה ומותג התכשיטים. הפריטים מיוצרים בכמות מוגבלת ומותאמים לשני המגדרים. להשלמת הסיפור תתארח גם רונית צין עם ממתקים מיוחדים בעבודת-יד.

מחירים: 200-750 שקל.

נוריתמי / צילום: אלכס ליפקין
 נוריתמי / צילום: אלכס ליפקין

מיכל בן עמי

לאחר 6 שנים במהלכן עיצבה קולקציות תכשיטי נשים בלבד, מעצבת התכשיטים מיכל בן עמי משיקה קולקציית גברים, שנחשפה לראשונה במהלך שבוע האופנה גינדי תל-אביב 2015, בתצוגה של המעצב מעוז דאהן למותג "נובוריש דוג". את ההשראה לקולקציה קיבלה מתוך התבוננות באופנת הרחוב העכשווית, בדגש על אופנועי אספנות, מוסיקת רוק אמריקאית של שנות ה-90 וסמליה המובהקים כמו גולגולות, חרבות וכנפיים ושאר אלמנטים המסמלים את המודל הגברי על-פיה - מהגבר הג'נטלמן האירופאי עד דמות המאצ'ו המחוספסת. כמנהגה, גם הפעם שומרת בן עמי על אופיו האקלקטי של העיצוב, והחומרים בקולקציה שונים ומגוונים: כסף סטרלינג 925, אבנים חצי יקרות, מתכות פליז בציפוי זהב בגימור מבריק או כסף 1000 מושחר בגימור מוברש, עורות איטלקיים בגוונים כהים ואיסוף חלקים שמקורם בשנות החמישים שהפכו ייעודם לחפתים. בקולקציה מגוון רחב של טבעות חותם, תפסני עניבה, סיכות-דש וחפתים, צמידי גורמט ושרשראות.

טווח מחירים: 100-600 שקל. להשיג באתר הבית של המעצבת, בחנות הסטודיו שלה בנווה צדק ובחנות של המעצב מעוז דהאן - נובוריש דוג בתל-אביב.

מיכל בן עמי / צילום: חיה גולד
 מיכל בן עמי / צילום: חיה גולד