גדעון סער: לא אתמודד עכשיו מול נתניהו

השר לשעבר, שטרם הצהיר על צעדו הבא בפוליטיקה, הבהיר כי לא ירוץ אם הבחירות אכן יוקדמו ■ "מאחל הצלחה לנתניהו בהתמודדות, כמו גם לשאר השחקנים בהצגה", אמר ■ כחלון מצידו הביע התעניינות בהתמודדות משותפת עם סער

כאב ראש אחד פחות לראש הממשלה: השר לשעבר גדעון סער, שנחשב לאחד מקוראי התיגר על מעמדו של נתניהו בליכוד, הבהיר הבוקר (ה') כי לא יתמודד מול נתניהו אם הבחירות לראשות המפלגה אכן יוקדמו לחודש פברואר כפי שרוצה נתניהו.

"בהנחה שנתניהו יצליח לקיים את הפריימריז בעוד 5 דקות בערך כפי שהוא מתכנן, אתה עשוי להתמודד בכל זאת?", שאלנו את סער בטוויטר. השר לשעבר השיב לי ומתח ביקורת מרומזת: "התשובה בגוף השאלה. בתיאטרון בובות אני לא נוהג לשחק. מאחל הצלחה לנתניהו בהתמודדות, כמו גם לשאר השחקנים בהצגה".

במערכת הפוליטית מנסים לנחש את צעדו הבא של סער מאז פרש מהממשלה ומהכנסת - האם יתמודד ברשימה עצמאית, יחבור למועמד אחר או יחזור לליכוד. גם שר האוצר משה כחלון התייחס הבוקר לנושא בריאיון לרינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה". כחלון אמר כי הדבר אפשרי שהשניים יתמודדו יחד בבחירות הקרובות. "אני והוא בקשר הדוק, הלוואי שיסתדר עם גדעון סער, הוא איש ראוי", ציין יו"ר מפלגת "כולנו".

השבוע פרסמנו לראשונה כי ראש הממשלה מתכוון להקדים את הבחירות לראשות הליכוד ולקיימן כבר בעוד חודשיים. גורמים בליכוד אמרו כי נתניהו הדגיש שאין הדבר מעיד כלל על כוונתו להקדים את הבחירות לכנסת.

לדברי אותם הגורמים, ראש הממשלה מתכוון להקדים את הבחירות כדי לייצב את שורות הליכוד והקואליציה. הם אמרו כי הנושא עלה בהתייעצויות שקיים בימים האחרונים עם שורה של בכירים ובהם ראש מרכז השלטון המקומי חיים ביבס והשר יריב לוין.

נתניהו כבר נקט בנשק הקדמת הפריימריז פעמים רבות בעבר, לרבות ב-2007 ו-2011. ייתכן שבשל הזמן הקצר איש לא יתמודד מולו, שכן אפילו המועמדים הזוטרים משה פייגלין ודני דנון כבר אינם פוליטיקאים בליכוד. הקדמת הבחירות תעניק לנתניהו תיאורטית את ראשות הליכוד עד שנת 2023, ותשלים כהונה של 24 שנים בראשות מפלגת השלטון.