המועצה הפכה את ההחלטה: גם yes לא תוכל להעלות מחירים

לאחר שדוח מועצת הכבלים והלוויין שהופץ השבוע קבע כי אין מניעה להעלאת מחיר ב-yes, ויש בעיה בהעלאת המחיר בהוט - היום הוחלט שלא לאשר את העלאות המחירים אצל שתיהן

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

מועצת הכבלים והלוויין החליטה היום (ה') לדחות את העלאת המחירים בהוט וב-yes.

בעוד שלגבי הוט היה ברור מדוח המועצה שהופץ השבוע כי הסיכויים שהיא תאשר את העלאת המחירים נמוכה - הרי שלגבי yes הדעה הייתה שהעלאת המחירים תאושר. ואולם, היום התברר כי יו"ר המועצה, יפעת בן-חי-שגב, החליטה להפוך את ההחלטה - ומנעה את העלאת המחיר גם אצל חברת הלוויין. 

יותר ויותר נדמה שההחלטה של בן-חי-שגב ושל המועצה מהיום פותחת מאבק קשה מול שתי החברות, שכן זו הפעם הראשונה מזה שנים ארוכות שהמועצה ניצבת נגד העלאת המחירים של שתיהן.

מדובר בהחלטה קשה שלוקחת המועצה, משום שמניעת העלאות מחירים נתונה בסופו של דבר בסמכותו של שר התקשורת, ואילו במקרה הנוכחי בן-חי-שגב החליטה לפעול באופן עצמאי וללא שיתוף-פעולה עם משרד התקשורת - וכמובן שגם ללא תמיכה של שר התקשורת, ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

סביר להניח כי ההחלטה מהיום גם תגיע לבית המשפט, שכן החברות אינן נתונות לפיקוח מחירים, והמועצה נדרשת למצוא סיבות מאד טובות כדי להתערב במחירים, ולכן קרוב לוודאי שנראה את הוט או את yes - או שתיהן יחד - נוקטות צעדים משפטיים נגד המועצה. 

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר כי ההחלטה התקבלה בשים לב לחוות-הדעת הכלכלית שהוצגה לה, ונוכח החשש ששיטת התמחור הנוכחית יש בה כדי לפגוע באופן ממשי בתחרות, ליצור אפליה בין לקוחות ולהביא להטעיה לכאורה.

נזכיר כי yes העלתה את מחיר ה-VOD לכל לקוחותיה במחיר אחיד ולא העלתה את מחיר החבילות, כך שלא ברור היכן יש כאן אפליה, ותגובה לעניין זה לא התקבלה.

בהוט הוחלט להעלות את המחיר בממוצע ב-5% לכלל הלקוחות, ושם כנראה לדעת המועצה המצב מורכב יותר, בגלל שלחלק מהלקוחות, שהם מנויים חדשים בתוך מבצעים, לא העלו את המחירים, ומכאן שייתכן כי המועצה ראתה בכך אפליה בין הלקוחות. 

"החלטה מבלבלת" 

מחברת yes נמסר בתגובה: "החלטת המועצה אינה ברורה ובעיקר מבלבלת, שהרי היא עומדת בניגוד להמלצות הדוח הכלכלי שהיא עצמה הזמינה, ושמסקנותיו התומכות בyes פורסמו רק אתמול". 

מהוט נמסר: "החברה תמשיך לספק ללקוחותיה את התוכן והטכנולוגיה המתקדמים ביותר ובמחירים אטרקטיביים. מועצת הכבלים והלוויין מיודעת בכל מבצע ומבצע, והחלטתה בלתי מובנת ותמוהה".