בנט נגד יעלון: "אני ימני גאה, לא להשחיר את המחנה הלאומי"

בבית היהודי משיבים במתקפה לדברי השר יעלון, שטען כי בציונות הדתית "בהחלט מישהו צריך לעשות חשבון נפש" ■ בנט: "מי שינסה לנצל פוליטית את מקרה דומא - ימצא אותי מולו"

משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי
משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי

יושב ראש "הבית היהודי" ושר החינוך נפתלי בנט יוצא נגד שר הביטחון משה יעלון, ומצהיר בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא "ימני גאה". לדברי בנט, "כפי שהייתי הראשון לצאת נגד מרצחי דומא, כך אהיה גם הראשון שיוצא נגד ניצול ציני של התקשורת ופוליטיקאים מסוימים של האירוע כדי להשתיק או להשחיר את המחנה הלאומי כולו".

השר המשיך והצהיר כי "המחנה הלאומי מספיק רחב, חסון, אמיץ ומוסרי כדי לבוא חשבון פנימי עם התופעות שהולידו את דומא. מי שינסה לנצל פוליטית את מקרה דומא - ימצא אותי מולו. בלי למצמץ". עוד הדגיש כי "לכל חברינו במחנה הלאומי ובציונות הדתית - לא נוריד את הראש".

כהסבר לדבריו צירף בנט בתגובה לפוסט צילום מסך מהתכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח, בו מופיע הכיתוב "יעלון נגד הבית היהודי". בתוכנית אמר השר יעלון כי "הייתי נזהר מלהטיל כתם על כל ההתיישבות והציונות הדתית, אבל בהחלט מישהו צריך לעשות חשבון נפש".

לדברי השר יעלון, "כשממצמצים בשאלה של שלטון החוק, מבנייה בלתי חוקית דרך התקפות עליי, למשל, כולל של שרים וחברי כנסת, ועד הרמת קול או יד על בית המשפט העליון - אז צעירים בני תשחורת, שאצלם הדברים הם שחור ולבן, מבינים שאולי זה בסדר לזרוק אבנים ושקיות שתן על שוטרים וחיילים, ולנקב צמיגי משטרה".

גם שרת המשפטים איילת שקד יצאה נגד דברי יעלון, ובאומרה כי "צר לי שמנסים לגרוף רווח פוליטי מהמצב הזה". שקד הדגישה כי ראש מפלגתה בנט "היה הראשון שהתייצב בצורה הכי נחרצת ונתן גינוי לתקיפת השב"כ וכוחות הביטחון, וקרא ל'תג מחיר' מעשה לא מוסרי ולא יהודי. נתנו את כל ההסמכה לכוחות הביטחון לפעול בעניין".

"שלא ינסו להשחיר ציבור שלם, ציבור משרת ותורם, את כל הציונות הדתית בגלל קבוצת אנרכיסטים טרוריסטים", הוסיפה בראיון לחדשות סוף השבוע. "גם יעלון יודע שמדובר בכמה עשרות שלא נשמעים למרות חינוכית, רבנית ובטח לא לנו".