ייצוגית נגד איל מקיאג': מעגלת את סכום התשלום כלפי מעלה

בתביעה, בהיקף 8.5 מיליון שקל, נטען כי הרשת מטעה לקוחות כשהיא מעגלת את סכום הקנייה רק כלפי מעלה, כשבמקרים רבים מדובר אף ב"עיגול" של חצי שקל 

קוסמטיקה / צלם: תמר מצפי
קוסמטיקה / צלם: תמר מצפי

לא כל הלקוחות בודקים היטב את החשבונית לאחר הקנייה, וחלקם - גם אם הם רואים שהסכום עוגל מעט - מוחלים על כך. לא כך במקרה של יעל בר-נוי, לקוחת רשת איל מקיאג', שבאוקטובר האחרון רכשה מוצרי איפור בסניף רמת-גן ושילמה במזומן. למרות שסך כל המוצרים שרכשה לא היה "עגול" (232.80 שקל), הסכום הסופי בחשבונית עמד על 233 שקל.

גם ברכישה הבאה ברשת גילתה בר-נוי שהיא משלמת 399 שקל במקום 398.50 שקל. לאחר שרכשה מוצרים בסניפים נוספים של הרשת, סברה כי מדובר בדפוס פעולה, לפיו הרשת מעגלת מחירי קנייה כלפי מעלה ולא מחזירה עשרות אגורות.

לפיכך, cr-buh הגישה בשבוע שעבר בקשה לתביעה ייצוגית נגד הרשת לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, באמצעות עורכי הדין ברק אביבי ואסף נוי.

לטענתה, הרשת מטעה לקוחות כשהיא מעגלת את סכום הקנייה רק כלפי מעלה, כשבמקרים רבים מדובר אף ב"עיגול" של חצי שקל. את סכום הבקשה העמידה על סך של 8.5 מיליון שקל.

מהבקשה, שאליה צורפו חשבוניות לדוגמה, עולה כי מי שמשלם במזומן, משלם בין 10 ל-50 אגורות יותר מסכום הקנייה המקורי.

הקבוצה הייצוגית כוללת כל צרכן של הרשת ששילם סכום ביתר ולא את הסכום שהיה אמור לשלם ב-7 השנים האחרונות. לכן, הנזק המשוערך שנגרם לחברי הקבוצה, כך נטען, הוא על סך של כ-8.5 מיליון שקל.