טבע מספקת מידע חדש על המיזם העסקי עם טקדה ביפן

החברה המשותפת תחל לפעול באפריל ותמכור מוצרים של טבע וטקדה ביפן ■ טבע: התרומה לשורת הרווח - מיידית

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

חברת התרופות טבע  ושותפתה היפנית טקדה פרסמו היום (ב') עדכון על המיזם העסקי המשותף עליו הודיעו החברות בחודש שעבר, מיזם למכירת תרופות גנריות ביפן.

המיזם החדש יחל לפעול באפריל 2016. החברה המשותפת, בה תחזיק טבע 51% וטקדה 49%, תספק את התרופות הגנריות של טבע לצד כמה מהמוצרים הוותיקים של טקדה למטופלים ולנותני שירותי בריאות ביפן, ותמנף את המוניטין ורשת ההפצה של טקדה ואת הפורטפוליו של טבע.

המוצרים הוותיקים המרכזיים של טקדה שיעברו לידי המיזם החדש הם BLOPRESS, TAKEPRON ו-BASEN. סך המכירות של המוצרים הללו הגיע ל- 125 מיליארד ין (1.03 מיליארד דולר) בשנת הכספים 2014, והיוו 7% מהמכירות הגלובליות של טקדה. כתוצאה מהעסקה, ההכנסות של טקדה לשנת הכספים 2016 צפויות לרדת בכ-50 מיליארד ין (כ-414 מיליון דולר), בהתבסס על ההנחות הקיימות. LEUPLIN תישאר בידי טקדה.

"טקדה צופה כי העסקה תתרום לרווח למניה ולתזרים המזומנים בשנת הכספים 2016 ובטווח הארוך, וזאת הודות לצמיחה של העסק הגנרי ולהוספת מוצרים מטקדה ומטבע למיזם העסקי החדש", נכתב בהודעה המשותפת של שתי החברות. "המיזם העסקי החדש יתרום מיידית לרווח למניה של טבע ב-2016 ומעבר לכך".