עושה על האש ושותה קפה: נחשף תיעוד של שליט מהשבי

ערוץ הטלוויזיה של החמאס פרסם תמונות וסרטונים שבהן נראה לכאורה גלעד שליט במהלך תקופת השבי כשהוא עושה "עש האש" עם אנשי הארגון בחוף הים ונראה מחויך למדי

גלעד שליט / צלם: רויטרס
גלעד שליט / צלם: רויטרס

ערוץ הטלוויזיה של חמאס "אל-אקצא" שידר אמש (א') תמונות של גלעד שליט בשביו. בתמונות נראה שליט עושה "על האש" עם שוביו, במה שתואר כחוף הים ברצועת עזה . בערוץ פרסמו את התמונות של שליט לצד חשיפת היחידה הסודית של הארגון, "יחידת הצל". מטרת היחידה היא לאבטח ולשמור על חיילים וישראלים חטופים .

ביום רביעי האחרון פרסמה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם תמונה חדשה של גלעד שליט מתקופת החזקתו בשבי הארגון ברצועת   עזה . על פי ההודעה, שפורסמה בכלי התקשורת המזוהים עם הארגון, התמונה "הותרה לפרסום" על ידי המפקד מוחמד דף, ובה נראה שליט לצד אחד מחוטפיו, עבד א-רחמן סאלח אל-מובאשיר, שנהרג לפני כשבוע בהתמוטטות מנהרה .

השניים נראים מחויכים למדי, ונמצאים בחדר שמיקומו לא נמסר. עוד דווח כי בזמן הקרוב יפורסם מידע נוסף על תקופת השבי של שליט, ששוחרר בשנת 2011 תמורת 1,050 אסירי חמאס שהוחזקו בכלא הישראלי .

בשבוע שעבר פרסמה הזרוע הצבאית את שמותיהם של חמישה מפקדי הארגון שהשתתפו בחטיפתו של שליט בשנת 2006 ובהחזקתו בשבי. בחשבונות הטוויטר של הארגון נמסר: "ממה שהותר לפרסם, מפקדי השטח שהשתתפו באופן ישיר בחטיפתו ובהחזקתו בשבי של שליט הם השהידים סמי אל-חמאידה, עבדאללה עלי לבד, חאלד אבו בכרה, מוחמד דאוד ועבד א-רחמן אל-מובאשיר. המשך יבוא ".