ראשי מיזם הסיבים האופטיים ייפגשו מחר עם סלקום

המטרה: לשכנע את סלקום לחבור למיזם ■ סלקום תדרוש לוותר על פורטל ההתחברות של ויה אירופה ■ ייתכנו פגישות גם עם פרטנר שתדרוש את אותו הדבר

ראשי מיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד ייפגשו מחר עם בכירים בהנהלת סלקום במטרה לשכנע אותם להצטרף למיזם ולחבר לקוחות אינטרנט דרכו. בפגישה ישתתפו מצד ראשי אנלימיטד היו"ר דורון כהן שמוביל את המהלך לחיבור עם סלקום, ביחד עם ג'ונאס בירגרסון, הבעלים של ויה אירופה בעלת השליטה במיזם, ועם המנכ"ל דני לאובר.

במוקד הדיון תעמוד סוגיית השימוש בפורטל של המיזם, פורטל התחברות של ויה אירופה, שהוא פורטל שדרכו בוחרים הלקוחות בספק אינטרנט לצורך הגלישה. ויה אירופה היא בעלת הפורטל והיא גם מקבלת תמלוגים על כל חיבור של לקוח. זהו הנכס העיקרי של ויה אירופה במיזם.

אלא שסלקום המחזיקה שליש משוק האינטרנט, וגם פרטנר, המחזיקה אף היא בערך שליש מאותו שוק, אינן מוכנות לעבוד דרך הפורטל. זו הסיבה המרכזית לכך שהן לא התחברו אליו. הן לא מוכנות לקבל את העובדה שהלקוח אינו לקוח שלהן, ושהבעלות עליו מתווכת על ידי ויה אירופה.

אלא שממה שנודע ל"גלובס", ויה אירופה אינה מוכנה בשום פנים ואופן לוותר על הפורטל שלה. במצב עניינים שכזה הסיכוי לצרף את פרטנר וסלקום למיזם הוא מאד נמוך ומחר בפגישה ייעשה ניסיון למצוא דרך לגשר על הפערים.

כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, מיזם הסיבים האופטיים נמצא בנקודה קריטית ובעלי המניות שלו נדרשים להזרים לו סכום של מעל לחצי מיליארד שקלים. הסיכוי לגייס את הכסף מבעלי המניות הוא נמוך ממילא, אבל ברור שהזרמה נוספת מצד בעלי המניות תחייב שינוי משמעותי במבנה הפעילות של המיזם ובהאצת הפריסה בצורה משמעותית.