מיטב דש: הרגולטור מגן על בזק והוט בפניית פרסה חדה

אמיר אדר: "הופתענו מעוצמת החדות של פניית הפרסה שביצע משרד התקשורת בטלפוניה הקווית" ■ מעניק המלצה חיובית על בזק, שמועדפת לדבריו להשקעה בשוק התקשורת על פני מניות הסלולר

האנליסט אמיר אדר ממיטב דש בהמלצה חיובית על מניית בזק  - "תשואת יתר" במחיר יעד של 9.5 שקל, פרמיה של כ-12% על מחירה בבורסה היום. לדבריו, כל עוד מצב הצבירה הקיים נמשך הרי שחשיפה לשוק התקשורת הישראלי מומלצת על ידי השקעה בבזק.

במסגרת סקירתו הוא כותב כי עדכון מחירי יעד לחברות התקשורת, מעלה מיידית את השאלה בנוגע לתוקף המלצות אלו. "כן הפרדה מבנית לא הפרדה, כן גולן, לא גולן, אקספון, בג"צ, נטפליקס, IBC, שימוע, עוד שימוע, חילופי שרים, עוד ועדה. לא מעט סימני שאלה מרחפים באוויר הן במבט כלל ענפי והן פרטנית לכל חברה וחברה וכמעט לכולם השפעה מהותית קדימה".

הוא טוען: "אם נעלה מעט מעל ערפל חוסר הוודאות ונביט על השנים האחרונות וננסה להיות מעט שטחיים, הרי שנגלה כי בכל קנדציה יש 'חניך תורן' אותו משרד התקשורת צריך להעמיד במקום (או לפחות לנסות). פעם זו היתה בזק, פעם היתה זו הוט, פעם היו אלה חברות הסלולר, לאחרונה היתה זו שוב בזק וכיום זו גולן טלקום וכל עוד היא שם הלחץ על בזק יורד".

והוא מוסיף: "המטרה של המשרד ברורה - לשנות את הדרוש תיקון, להעלות את רמת התחרות תוך כדי הצעדת את שוק התקשורת קדימה. ואילו המטרה של החברה 'המסומנת' הנה להתיש את המשרד עד יעבור זעם /בחירות/ חילופי גברי במשרד וכיו"ב בכדי שתוכל שלא להיפגע יתר על המידה. כפי שניתן לראות זה לא תמיד מצליח לחברות, ראו את הסלולר בתקופת כחלון ולפעמים זה כן מצליח - ראו מקרה בזק".

לדבריו, "כאמור, גולן במוקד כרגע. ולפחות ניתן לומר שהיא משתדלת לתת 'פייט' למשרד. החברה שאמרה לישראלים לא להיות פראיירים גורמת כעת לממשלה שהישראלים בחרו להרגיש פראיירית בעצמה, וזה לא נעים. עדיין דינו של פלונטר זה להיפתר ואו אז בזק תשוב למוקד, יתכן יחדיו עם הוט בהקשר של הטלוויזיה ויתכן שתקבל את הבמה כולה לעצמה. ימים יגידו...".

אדר מוסיף, כי "השאלה כמובן נוגעת לעוצמה וכאן נודה שיש שינוי בעמדה שלנו מהעדכון הקודם, שכן גם אנו הופתענו מעוצמת החדות של פניית הפרסה שביצע משרד התקשורת בטלפוניה הקווית אבל אם נתנתק רגע מהדיון על ה'איך' וננסה להבין את הכוונה (וכאן נתנצל מראש כי נביט על שיקולים כלכליים בלבד) הרי שלטעמנו הכיוון הנו הרחבת התחרות בתחום הקווי והטלוויזיה תוך שמירה של הרגולטור על יציבותן של שתי שחקניות התשתית. כך שבעצם מה שאנו רואים כרגע אולי באופן מעט אגרסיבי הנו ניסיון לאתר את שביל הזהב ובשביל זה לטעמנו יש להוציא מהמגרש את אלו שיוצרים 'רעשים' והנה חזרנו לגולן.

"כיוון שמרכיב אי הוודאות גבוה יחסית, העיסוק באפשרויות השונות חסר תוחלת ואנו מעדיפים לעבור היישר אל השורה התחתונה: כל עוד מצב הצבירה הקיים נמשך הרי שחשיפה לשוק התקשורת הישראלי מומלצת על ידי השקעה בבזק, המומלצת על ידינו בתשואת יתר ובמחיר יעד של 9.5 שקלים. חברות הסלולר מעניינות, אולם הצפת ערך אינה צפויה בקרוב לאור מהלכי (או אי מהלכי) הרגולטור ועל כן בשערים הנוכחיים הנן בהמלצת תשואת שוק", הוא כותב.

אדר צופה כי תוצאות בזק ימשיכו להיות חזקות גם ב-2016 "עד לשינוי הגישה הרגולטורית החברה צפויה להמשיך ליהנות מחולשת המתחרים. המודל שלנו איננו שמרני ומניח צמיחה בתזרים קדימה כתוצאה מביטול הפרדה מבנית בחברות הבנות ופגיעה נמוכה ביותר בפעילות הליבה כתוצאה מהתעריפים בטלפוניה הקווית כפי שהוצגו לשימוע".

לגבי סלקום  הוא ממליץ על תשואת שוק במחיר יעד של 28 שקל. "הנעלם הגדול כאן הנו הוצאתה אל הפועל של עסקת גולן, באיזה אופן ובאלו מגבלות. במידה ולא תהיה עסקה, מה אז? לא ברור. ולכן העדפנו לנקוט במודל תיאורטי שמניח שההסכם הזמני של גולן עם סלקום נמשך. לכשיתבהר אנו מניחים כי נוציא עדכון שווי בהתאם. עדיין גם אם נשים את האקסל בצד הרי שלחברה סיכון כפול: גם אי הוודאות עם גולן וגם הפוזיציה העמוקה יחסית למחתרתה בטלפוניה והטלוויזיה שעדיין לטעמנו לפחות מצריכה מעקב בנוגע לפוטנציאל הגלום בה".

גם פרטנר נשארת עם המלצה דומה - תשואת שוק במחיר יעד של 20 שקל. "החברה נכנסת לשנת מעבר נוספת עם כניסה הדרגתית לפעילות שיתוף הרשתות עם הוט. עד כה פרטנרהיתה ממוקדת יחסית בתחום הסלולר ואנו דווקא בעד מיקוד זה וודאי בימי חוסר וודאות שכאלה. אך האם מצב זה ימשך? במידה וגם כאן הכיוון הנו טלוויזיה והעמקת הפעילות בתחום הקווי הרי שלפנינו עוד שנת מעבר אחת לפחות וכבר הגענו לפוטנציאל להצפת ערך רק בשנת 2018... עדיין המודל שלנו שמרני יחסית בחברה ואינו מניח כניסה לתחום הטלוויזיה כך שהאפסייד קיים אך נמוך יחסית להמלצה חיובית".