אשתו של המו"ל ההונג קונגי שנעדר ביטלה תלונתה על היעדרו

משטרת הונג קונג מסרה שהאשה, שדיווחה על היעלמות המו"ל לי בו בשבוע שעבר, ניסתה אתמול למשוך חזרה את הדיווח, אך המקרה עדיין נחקר "כצעד מונע", ובמסגרת החוק שקובע שרק האדם הנעדר עצמו יכול לסגור חקירה כזו

אזור העסקים בהונג קונג  / צילום: רויטרס
אזור העסקים בהונג קונג / צילום: רויטרס

המסתורין סביב היעלמותו של מוציא לאור מהונג קונג שמכר ספרים שמותחים ביקורת על השחיתות של מנהיגי סין גדלו עוד יותר כאשר אשתו של המו"ל הנעדר ביקשה מהמשטרה לבטל את תלונתה על היעדרו של בעלה.

משטרת הונג קונג מסרה שהאשה, שדיווחה על היעלמות המו"ל לי בו בשבוע שעבר, ניסתה אתמול (ב') למשוך חזרה את הדיווח, אך המקרה עדיין נחקר "כצעד מונע", ובמסגרת החוק שקובע שרק האדם הנעדר עצמו יכול לסגור חקירה כזו.

בינתיים פרסמה סוכנות הידיעות של טייוואן מכתב בכתב יד שלדבריה נשלח בפקס על ידי הנעדר לי לעמית שלו בחנות הספרים שלהם באזור מפרץ קוזוויי בהונג קונג. במכתב אומר לי שהוא נסע לסין העממית בדחיפות מרצונו החופשי כדי "לשתף פעולה עם חקירה רלבנטית".

היעלמותו של לי, יחד עם ארבעה עמיתים שלו שנעלמו כמה חודשים לפני כן במהלך שהות מחוץ להונג קונג, מטלטלת את המושבה הבריטית לשעבר, שהובטח לה שתוכל לשמר את המערכת המשפטית העצמאית שלה ואת חופש הביטוי כאשר הונג קונג הוחזרה לריבונות סין העממית ב-1997.

הרקע הכללי הוא מסע מוגבר נגד מתנגדי משטר בסין עצמה, שמתחיל לגלוש אל מעבר לגבולותיה. פעילים למען דמוקרטיה ומחוקקים בהונג קונג חוששים שלי נלקח לסין העממית על ידי רשויות סיניות שחוקרות את עסקי ההוצאה לאור שלו.

ההוצאה הזו מוכרת דרך חנות הספרים הפופולרית שלה במפרץ קוזוויי ברובע הקניות של הונג קונג ספרים שעוסקים בנושאים רגישים מאוד להנהגת סין העממית, כולל שחיתות והחיים הפרטיים של מנהיגים בכירים.