תערוכת CES: פאבלט Mate 8 של וואווי ושעון לנשים בלבד

הסמארטפון מגיע עם מסך 6 אינץ' ברזולוציה Full HD ■ המחיר: 700 אירו לגרסת 4 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 64 ג'יגה, ו-600 אירו לגרסת ה-3 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 32 ג'יגה ■ השעון החכם מדגם Jewel מצופה זהב אדום, ומשובצות סביבו 68 אבני "סברובסקי זירקוניה" נוצצות

בכל שנה וואווי (Huawei) הסינית מצליחה לזכות ליותר ויותר חשיפה בתערוכות בה היא מציגה. במסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול (ג') בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם - CES, הציגה החברה את פאבלט (הכלאה של סמארטפון וטאבלט) ה-Mate 8, המגיע עם מסך בגודל 6 אינץ'. מסך קצת יותר גדול מנקסוס ה-6P שהשיקה לאחרונה בארץ עם מסך בגודל 5.7 אינץ'. רזולוציית המסך של המייט 8 היא Full HD.

המייט 8 הוא ממשיך דרכו של המייט 7, אשר הוצג לקראת סוף שנת 2014 בתערוכת IFA בברלין. המייט 8 מגיע עם אותו גודל מסך, אבל הוא מעט קטן יותר מהמייט 7. כמו כן, המייט 8 דומה בגודל שלו לאייפון 6S המגיע עם מסך קטן יותר - 5.5 אינץ'. העובי של המייט 8 עומד על 7.9 מ"מ והמשקל הוא 185 גרם.

המייט 8 הוא הסמארטפון הראשון של וואווי הפועל על ערכת השבבים Kirin 950 אותה היא גם מייצרת. בוואווי מבטיחים עלייה של 100% בביצועי המעבד, עלייה של 125% בביצועי המעבד הגרפי, ועלייה של 70% ביעילות צריכת החשמל, בהשוואה לערכת השבבים Kirin 925 הנמצאת במייט 7. מעבד ה-8 ליבות כולל שני מעבדי 4 ליבות במהירות 2.3 ו-1.8 ג'יגה הרץ, עם 3 או 4 ג'יגה זיכרון עבודה (תלוי בדגם). בוואווי מבטיחים שהמכשיר לא יתחמם.

הפאבלט מגיע עם סוללה בקיבולת 4000 מיליאמפר/שעה, המאפשרת חיי סוללה של מעל יומיים בשימוש רגיל. הסוללה כוללת טכנולוגיית טעינה מהירה. שלושים דקות של טעינה מספיקים לדברי החברה ליום שלם של שימוש.

בדומה למייט 7, וואווי גם שילבה כאן את טכנולוגיית טביעת האצבע המהירה שלה, זו ממוקמת בגב המכשיר ומאפשרת לשחרר את נעילת הטלפון והדלקת המסך בנגיעה בודדת. טכנולוגיית טביעת האצבע גם מאפשרת באמצעות נגיעה בחיישן, צילום סלפי ומענה לשיחה. באמצעות נקישה עם פרק האצבע על המסך, ניתן לצלם אותו במהירות.

המיקרופון של המייט 8 מאפשר לדבר איתו במצב ספיקרפון עד למרחק 3 מטר, כאשר המיקרופון מכוון לזווית רחבה של 120 מעלות. למכשיר יש שני כרטיסי סים (כרטיס זיכרון במקום אחד מהם) וגם איתור רשת במהירות במדינה אליה טסים.

המייט 8 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת מרשמלו (6.0) של גוגל והוא כולל את הממשק של וואווי - EMUI 4.0. בין היכולות של הממשק של וואווי, הצגת מסך מפוצל עבור עבודה עם שתי אפליקציות במקביל. המצלמה של הפאבלט היא מתוצרת סוני ומגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל, המצלמה הקדמית מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל.

וואווי עדיין לא ציינה את מועד השקת המייט 8, מחירו יעמוד על 700 אירו לגרסת 4 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 64 ג'יגה. גרסת ה-3 ג'יגה זיכרון עבודה מגיעה עם נפח אחסון של 32 ג'יגה ותעמוד על 600 אירו.

שעון לנשים בלבד

השעון של וואווי הוכרז לפני כשנה בתערוכת הסלולר MWC, עכשיו וואווי מכריזה על גרסה חדשה של השעון לנשים. הכרזה משותפת ביחד עם חברת הקריסטלים סברובסקי. השעון לנשים מגיע בשתי גרסאות: Jewel במחיר 600 דולר ו-Elegant במחיר 500 דולר.

המהדורות החדשות מציעות שתי אפשרויות אופנתיות לנשים עם זכוכית ספיר מוגנת לשריטות. דגם Jewel מצופה זהב אדום ומשובצות סביבו 68 אבני "סברובסקי זירקוניה" נוצצות, כל אבן בגודל 1.5 מ"מ. הדגם השני אשר נקרא Elegant, הוא גרסה מעודנת יותר, המצופה זהב אדום ללא אבני חן. שני השעונים פועלים על מערכת ההפעלה אנדרואיד Wear המיועדת לשעונים חכמים.

וואווי מכרה בשנה האחרונה יותר מ-100 מיליון סמארטפונים, גידול של 44%. וואווי מדורגת במקום השלישי בעולם במכירות מכשירים. נתח השוק שלה עומד על 16.1% בסין, כאשר בספרד הוא 13.8%. לחברה יש 34 אלף חנויות מסביב לעולם.