תערוכת CES: טאבלט היברידי של סמסונג, טלוויזיה ושעון

הטאבלט Galaxy TabPro S מתחרה בטאבלט ההיברידי של מיקרוסופט - Surface ■ שתי הגרסאות החדשות לשעון החכם Gear S2 יתמכו גם באייפון ■ שלל חידושים בטלוויזיות מסדרת SUHD

חברת סמסונג חשפה אתמול (ג') בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס, את הטאבלט ההיברידי שלה - Galaxy TabPro S. מדובר בטאבלט המזכיר מאוד במראה שלו ובתכונות את הטאבלט ההיברידי של מיקרוסופט - Surface. גם הדגם של סמסונג פועל על מערכת ההפעלה ווינדוס 10 של מיקרוסופט וגם הוא כולל מקלדת נשלפת המתחברת למכשיר. עוד דימיון בין שני המכשירים, הוא שילוב של עט מגע לשרטוט על המסך.

הטאב פרו אס מגיע עם מקלדת בגודל מלא, כך שאין בעיה לעבוד עם המכשיר להקלדות ארוכות. הטאבלט שוקל 693 גרם והעובי שלו הוא 6.3 מ"מ. המסך של הטאבלט מגיע בגודל 12 אינץ' בטכנולוגיית SuperAMOLED, כאשר הרזולוציה הגבוהה שלו עומדת על 2160 על 1440 פיקסלים.

הטאב פרו אס כולל מעבד דור שישי של אינטל כפול ליבה מסוג Core M במהירות 2.2 ג'יגה הרץ, זיכרון העבודה הוא בנפח 4 ג'יגה ונפח האחסון הוא 128 ג'יגה או 256 ג'יגה. הסוללה בקיבולת 5200 מיליאמפר.

שעון סמסונג שיתמוך גם באייפון

סמסונג הציגה שתי גרסאות חדשות לשעון החכם - Gear S2 בגרסת הקלאסיק, הראשונה מצופה זהב ורוד 18 קראט והשניה פלטינום. סמסונג הודיעה שלאחרונה הגיעו לשעונים שלה אפליקציות מבית Uber (שירות הזמנת המוניות) ו-CNN. בהמשך השנה תתווסף גם היכולת להשתמש בשירות התשלומים - סמסונג Pay. סמסונג גם הודיעה שהגיר אס 2 יתמוך בהמשך השנה בחיבור למכשירי אייפון ולא רק לאנדרואיד.

טלוויזיות באיכות גבוהה

סמסונג גם הכריזה על טלוויזיות חדשות מסדרת SUHD בטכנולוגיית Quantum Dot. טכנולוגיה זו מספקת תאורה אחורית חזקה, תמונה עם צבעים נאמנים למציאות וניגודיות גבוהה. בסמסונג מספרים שהתמונה שלהם מוצגת בצורה טובה, גם בחדרים מאורים.

גם סמסונג משלבת את טכנולוגיית ה-HDR אשר הופכת לנפוצה בתעשייה. הטכנולוגיה הזו מציעה תמונה עם ניגודיות גבוהה יותר, כך שהשחור נשאר מוחלט לחלוטין. רמת השחור לא נפגעת, מכיוון שאין זליגת אור. במקרה שיש זליגת אור, השחור נראה יותר כמו אפור. בנוסף, הצבעים האחרים הקיימים בתמונה עשירים עוד יותר.

בנוסף, הטלוויזיות של 2016 יכללו מנגנון Ultra Black המוריד בצורה משמעותית את השתקפות האור בחדר. המסכים החדשים מגיעים בעיצוב דק ועם מסגרת דקיקה עוד יותר, כך שהתמונה נראית כאילו היא צפה באוויר.

מסכי 2016 של סמסונג פועלים על מערכת ההפעלה הפרטית של סמסונג - טייזן, בדומה למסכים משנה שעברה. סמסונג ציינה שעד היום היא מכרה 20 מיליון טלוויזיות מבוססות טייזן. בממשק החדש, סמסונג הציבה את האפליקציות בצורה בולטת יותר בעמוד הבית והיא מאפשרת מעבר זהה בין אפליקציות לערוצי טלוויזיה, כך שהמשתמש לא ירגיש שוני כאשר הוא רוצה לצפות בנטפליקס או ב-CNN.

הממשק החדש מאפשר לשלוט בקונסולת המשחקים אקס בוקס One של מיקרוסופט דרך שלט הטלוויזיה והכל בהגדרה אוטומטית. לא מדובר ברצון של סמסונג לאפשר משחק עם השלט שלה במשחקים, אלא באפשרות לשלוט באפליקציות הצפייה והמוזיקה של מיקרוסופט בדרך הזו.

עוד שיפור הוא האפשרות לראות איזה תוכן חדש קיים באפליקציות VOD כמו זו של אמזון, מבלי שצריך להיכנס לאפליקציה. המידע על התוכניות החדשות צף על עמוד הבית של הטלוויזיה. הטלוויזיות של סמסונג גם מהוות מעיין שלט חכם לכל המוצרים החכמים הבית (למשל, המקרר, מכונת הכביסה או המייבש).