רב בניו-יורק: רק מיליון יהודים מתו בשואה - השאר מתבוללים

הרב הפופולרי יוסף מזרחי, יליד ישראל, התנצל - אך התבטאותו מוסיפה לעורר סערה בחוגים יהודיים בארה"ב ■ ברקע: הגישה הטהרנית של רבנים מסוימים ליהדות וסלידתם מהמספר ההולך וגדל של נישואי תערובת בקהילה היהודית האמריקאית

ניצולי שואה / צילום: רויטרס
ניצולי שואה / צילום: רויטרס

לא חסרים מכחישי שואה, או מכחישי היבטים שלה שמסרבים לקבל את העובדה ששישה מיליון יהודים נטבחו על-ידי הנאצים. חבר חדש במועדון המפוקפק הזה הוא הרב האורתודוכסי יוסף מזרחי מניו-יורק, שהכריז באחרונה שרק מיליון יהודים אמיתיים ("הלכתיים", כהגדרתו) מתו בשואה, ומיליוני ההרוגים האחרים הם סתם מתבוללים, שאינם בגדר יהודים.

הרב אמנם התנצל על דבריו, אך הם הותירו משקע עמוק בקהילה היהודית בארה"ב ומעוררים תהיות לגבי השסע המעמיק בין טהרנים קיצוניים בזרם האורתודוכסי ובחוגים חרדיים אחרים לבין רוב היהודים האמריקאים.

הרב מזרחי, בן 46, יליד ישראל (הוא שירת בחיל האוויר לפני שהוסמך לרבנות בארה"ב), קנה לו שם כפעלתן "קירוב" - תנועה להחזרת יהודים חילוניים לחיק היהדות ה"אמיתית". אתר האינטרנט שלו, divineinformation.com, מציע מאות קלטות וידיאו ושמע של נאומיו באנגלית ובעברית, שקוראים לחילונים לחזור בתשובה וללכת בדרכי התורה, והוא נחשב נואם מבוקש בחוגים מסוימים.

בהרצאה בעברית באחד מסרטוני הווידיאו שלו, שהועלתה ליו טיוב ב-31 בדצמבר (אם כי לא ברור מתי ההרצאה ניתנה בפועל) אמר מזרחי כך (הדברים מובאים בעריכה מינימלית): "אגלה לכם סוד. בכל מקום התרגלנו לשמוע שרצחו שישה מיליון יהודים. אבל האמת, אני אומר לכם, שאפילו מיליון יהודים לא נרצחו. לא חלילה שמיליון זה מספר לא חשוב. זה מספר ענקי. אבל יש הבדל בין שישה מיליון למיליון (אחד). תשאלו: איך שישה מיליון נעשו מיליון? פשוט מאוד. אתם יודעים, שאצל (היהודים) החילוניים ואצל הגויים, מי שיש לו קצת דם יהודי נחשב יהודי. למשל, לפי חוקי החילונים היום, האווארד סטרן (שדרן רדיו שמגיש תכנית בעלת תכנים מיניים בוטים - ר.ד.), הטמא המתועב הזה, הוא יהודי. אבל במציאות, אמא שלו גויה והוא גוי גמור...

"... יש הרבה אנשים בארה"ב ששמות המשפחה שלהם הם כהן ולוי והם גויים גמורים. יש אלפי אנשים שקוראים להם רוזנברג ומילר ומזרחי וגם הרוש והם גויים גמורים. יש מאות בוכרים פה בקווינס, שמסתובבים עם מגן דוד על הצוואר, היה להם בר-מצווה, הם מניחים תפילין ואפילו באים לפעמים לבית-הכנסת - והם גויים גמורים. כך היה גם באירופה. 80% מעם ישראל התבוללו והתחתנו עם גויות כמה דורות לפני שפרצה השואה, כבר מתקופת הרצל שתיכנן לנצר את כולנו, כפי שהוא כתב בספרו 'מדינת היהודים', (בפרק) מכתב לאפיפיור: 'תנו לי זמן ואני אעביר את כל היהודים על דתם וכולם יהיו קתולים וכך תימנע האנטישמיות ולא תהיה יותר בעיה...

"... זה היה לפני 120 שנה. מאז ועד השואה חלפו עוד 50 שנה. והיהודים - כל שעה, כל יום התחתנו עם גויים. מכיוון שחלק מהם קיימו אורח חיים יהודי - לא דווקא דתי, אבל הם חגגו קצת פסח, כפי שבארץ חוגגים את הפסח, עם חשמל, עם מכוניות עם רכבות - הם נחשבו יהודים. אז מה קרה? היטלר לקח כל מי שהוא אפילו רבע יהודי. הסבתא שלך מצד האבא יהודיה וכל בני המשפחה האחרים גויים - אז אתה ומשפחתך הולכים לתאי הגזים. גם נשים גויות של יהודים הלכו לשם. גם גויות שהחביאו יהודים. הרבה גויים השתרבבו (למניין הנרצחים היהודיים). אך במציאות, כמה יהודים באמת מתו בשואה? לעניות דעתי, אפילו לא מיליון. כי אם נסתכל על אחוז המתבוללים באירופה באותה תקופה, שהגיעה ל-80%, אז סביר להניח ש-80% מאלה שמתו בשואה לא היו יהודים".

דברי מזרחי, שקיבלו תהודה בסוכנות הידיעות היהודית (JTA) ופורסמו בעשרות עיתונים יהודיים, חוללו סערה גדולה בקרב יהודי ארה"ב, שרגישותם לנושא השואה התחדדה באחרונה בעקבות הצהרתו התמוהה של רה"מ בנימין נתניהו, שלפיה היטלר שאב את השראתו לפיתרון הסופי מהמופתי הגדול.

בעקבות זאת פרסם הרב מזרחי התנצלות באתר האינטרנט theyeshivaworld.con על "הצהרתי השגויה לגבי שישה מיליון הקדושים שנרצחו בשואה". אבל, למעשה, הרב אינו לגמרי חוזר בו: "הראו לי סטטיסטיקות מדויקות ואני מבין עתה שמספרם של אלה שלא היו יהודים הלכתיים (ונרצחו בשואה - ר.ד.) היה קטן מאוד, מינימלי".

"מטרתי היתה לעורר את תשומת הלב של העם לשואה השקטה שמתרחשת עתה - המספר ההולך וגדל של נישואי תערובת בארה"ב ובשאר העולם", הוא כותב.

ההצהרה על "צמצום" מספר היהודים שנספו בשואה לא היתה ההתבטאות המפוקפקת הראשונה של מזרחי. לאחר רעש האדמה הגדול בנפאל, באפריל אשתקד, הוא פירסם בדף הפייסבוק שלו תמונות של מקדשים במדינה לפני הרעש ואחריו וכתב, כנראה בחדווה: "האתרים של עובדי האלילים בנפאל הם עתה עיי חרבות".

הוא אמר פעם, כי סרטן השד וסרטן הרחם אצל נשים הם עונש משמים על חטאים שנעשו עם אברים אלה: "השם אומר, 'אתם רוצים לחיות כמו חיות? אני לא צריך אתכם כאן'".

ובהזדמנות אחרת הוא אמר, כי תסמונת דאון, אוטיזם ומחלות אחרות הן עונש על חטאים שבוצעו בחיים הקודמים של החולים. הוא השווה נשים שקיימו יחסים לפני הנישואים לבקבוקי קוקה-קולה שמישהו פתח אותם לפני שנרכשו: "גם אלה וגם אלה שווים פחות מפני שיש בהם זוהמה", טען.